Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تراکم بالای جمعیت در بازار گل و گیاه شهید محلاتی و نبود ایمنی کافی، علاوه بر بروز مسائل و مشکلات موجود، می‌تواند منجر به وقوع حوادث غیر مترقبه در این مجموعه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری هاشمی در بازدید میدانی از بازار گل و گیاه شهید محلاتی، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرصت چهار سال خدمت به سرعت تمام می‌شود و نباید گذاشت حتی یک ساعت از این فرصت که متعلق به مردم و اسلام است، هدر برود، اظهار کرد: مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی سال‌هاست که مورد رسیدگی جدی قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: فقدان ایمنی و نبود سازه مناسب در بازار که امکان فرو ریختن آن وجود دارد، تراکم بالای جمعیت، مسائل اجتماعی و فرهنگی و مباحث حقوقی در زمینه مالکیت از جمله مشکلات قدیمی و کهنه این بازار گل است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نابسامان ترافیک ورودی بازار گل و گیاه شهید محلاتی، تصریح کرد: تراکم ترافیک در اطراف ورودی این بازار و وضعیت آشفته و نامنظم پارک خودروها در این محل، چهره منطقه را برهم زده بطوری که کسبه نیز نسبت به اختلال و بی‌نظمی ترافیک در محدوده مذکور گلایه دارند، از این جهت که رسیدگی به مشکلات ترافیکی این محدوده باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شود.

وی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی تهران تنها بر عهده شهرداری نیست گفت: دستگاه قضائی، دولت و کمیسیون ماده ۵ باید با مدیریت شهری در حل مسائل و مشکلات این بازار همکاری کنند و به این منظور، در ابتدا باید مسائل قانونی و مشکلات حقوقی مستأجران و کسبه شاغل در آن با پیگیری مستمر شهرداری منطقه ۱۴ حل و فصل شود.

تشکری هاشمی پیشنهاد کرد: شهرداری منطقه ۱۴، گزارشی از آخرین وضعیت این بازار و مسائل و مشکلات آن تهیه کرده و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد تا موضوع در کمیسیون‌های تخصصی، مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در مورد رسیدگی به آن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ایمنی این بازار به هیچ عنوان مناسب نیست بر ضرورت رسیدگی عاجل به حل این معضل از سوی شهرداری تهران هم تاکید کرد و اظهار داشت: امروز فضای همکاری و تعامل مؤثری بین دولت و مدیریت شهری تهران وجود دارد و این ظرفیت می‌تواند برای حل مشکلات قانونی بازار گل و گیاه شهید محلاتی مورد استفاده قرار گیرد.

تشکری هاشمی یادآور شد: پس از حل و فصل معضل مالکیت این بازار، کسبه نیز باید در زمینه دریافت استانداردهای لازم، ساخت و ساز اصولی و ایمن‌سازی محل کسب خود، همراهی و همکاری لازم را داشته باشند ما نیز در شورای شهر تلاش خواهیم کرد تا مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی را با اقدامات کارشناسی برطرف کنیم.

کد خبر 539112

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازار گل و گیاه شهید محلاتی بازار گل و گياه تجهیزات ایمنی شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازار گل و گیاه شهید محلاتی مسائل و مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران

مصطفی قدمی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از اجرای یکصد برنامه آموزش مفاهیم ایمنی برای ۸ هزار دانش آموز در مدارس حاشیه راه‌های استان در سال گذشته خبر داد.

او افزود: این طرح با هدف ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش‌های ترافیکی به دانش آموزان و ایمن‌سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا شده است.

قدمی با بیان اینکه مدرسه منشأ بسیاری از عادات و رفتار‌ها در دوره کودکی است که در بزرگسالی تکامل و بروز پیدا می‌کند، گفت: اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل و نقل جاده‌ای نشان خواهد داد.

او افزود: به همین منظور هرساله تعدادی از مدارس حاشیه راه‌های استان انتخاب و برحسب اولویت‌بندی، عملیات آموزش و توزیع اقلام کمک آموزشی شامل بازی و سرگرمی با محتوای ترافیکی به مدارس اهدا می‌شود و همچنین ایمن‌سازی فیزیکی در محدوده مدارس با اجرای هاشور و نقوش و نصب علائم اجرا می‌شود.

قدمی با اشاره به اینکه این اداره‌کل در نظر دارد برای سال جاری هر ماه این طرح را در ده مدرسه اولویت‌دار اجرا کند، گفت: طرح ارتقای ایمنی در مدارس حاشیه راه‌های استان برگزار شد.

پنجمین جشنواره سرود با محتوای ایمنی (نغمه‌های ایمنی) نیز در سال گذشته برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار
  • طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران