Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@18:55:58 GMT

سرقت کابل برق منجر به مرگ سارق شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۵۸۸۸

سرقت کابل برق منجر به مرگ سارق شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جوان ۲۶ ساله‌ای که به اتهام سرقت کابل برق، تحت تعقیب نیرو‌های گشت انتظامی کلانتری پنجتن مشهد قرار گرفته بود، پس از جدال مسلحانه با پلیس کشته شد.

آنچه گذشت 

ساعت ۷ صبح روز دوشنبه گذشته، اهالی خیابان شهید قربانی در منطقه التیمور مشهد با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و از رفتار‌های نابهنجار سرنشینان یک دستگاه وانت پیکان خبر دادند که به طرز وحشتناک و با سرعت سرسام آور در حرکت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی دریافت این خبر، بلافاصله عوامل گشت خودرویی کلانتری پنجتن مشهد، عازم منطقه معروف به «شیخ حسن» شدند و در مسیر تردد وانت پیکان قرار گرفتند.

مأموران انتظامی خودرویی را مشاهده کردند که با صدای ناهنجاری روی رینگ حرکت می‌کرد و بار کابل برق داشت.آنها  وقتی متوجه شدند که خودرو پلاک انتظامی نیز ندارد به راننده آن فرمان «ایست» دادند، اما راننده جوان با دیدن خودروی پلیس، پدال گاز را فشرد و بر سرعت خودرو افزود.
نیرو‌های گشت که دیگر یقین داشتند با دزدان کابل روبه رو شده‌اند بی درنگ به تعقیب خودرو پرداختند، زیرا که ابزار سرقت نیز در قسمت بار خودرو به چشم می‌خورد، اما راننده و سرنشین پیکان وانت توجهی به اخطار‌های پلیس نداشتند و با عبور هولناک از لابه لای خودرو‌ها به دنبال راه گریزی بودند تا از چنگ پلیس فرار کنند.

حمله سارق به پلیس با شمشیر 

با وجود این، ماموران انتظامی که با دستورات سلسله مراتب فرماندهی، همه تلاش خود را برای مبارزه با یغماگران اموال مردم به کار گرفته بودند، همچنان به تعقیب متهمان به سرقت خودروی بدون پلاک، ادامه دادند تا این که ناگهان وانت پیکان در حاشیه خیابان متوقف شد و سرنشین آن گریخت، ولی راننده جوان که فرصت فرار نیافته بود، شمشیر بزرگی را از درون خودرو برداشت و برای آن که راه فرار باز کند به سمت مامور انتظامی هجوم برد.

در این لحظه، مامور انتظامی با شلیک ۳ تیر هوایی به فرد مهاجم اخطار داد که شمشیر خود را رها کند و تسلیم قانون شود، اما او در حالی که شمشیر وحشتناکی را در دست می‌فشرد باز هم به سوی نیرو‌های انتظامی حمله ور شد تا خود را از معرکه نجات دهد. در همین حال بود که مامور انتظامی پای مهاجم مسلح را هدف گرفت و به ناچار ماشه سلاح را فشرد.

لحظاتی بعد جوان ۲۶ ساله که خون آلود نقش بر زمین شده بود توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شد و بلافاصله با نظر کادر درمانی تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما چندین ساعت تلاش پزشکان برای نجات متهم به سرقت، بی نتیجه ماند و او بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد.

بیشتر بخوانید

سرقت کابل برق در خوشاب منجر به قتل شد



با اعلام مرگ راننده پیکان وانت به قاضی ویژه قتل عمد، بلافاصله قاضی «محمود عارفی راد» عازم مرکز درمانی شد و به تحقیق در این باره پرداخت.

بررسی‌های مقدماتی حاکی از آن بود که متهمان تحت تعقیب، اموال مشکوک به سرقت را حمل می‌کردند. این درحالی بود که در بازرسی از داخل خودرو مقادیر زیادی کابل برق، قیچی‌های بزرگ برش کابل‌های فشار قوی و یک جفت پلاک خودرو کشف شد و به همراه شمشیر بزرگی که متهم به سرقت با آن به نیرو‌های انتظامی حمله کرده بود به کلانتری پنجتن انتقال یافت تا بررسی‌های بیشتر در این باره صورت گیرد. از سوی دیگر نیز با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی «عارفی راد» تلاش پلیس برای دستگیری متهم فراری این پرونده آغاز شد و ماجرای شلیک نیز تحت بررسی‌های تخصصی و کارشناسی قرار گرفت.

در همین حال به گفته قاضی ویژه قتل عمد مشهد، تحقیقات قضایی در حالی ادامه دارد که درباره سوابق متهم به سرقت فراری نیز بررسی صورت می‌گیرد.

منبع: خراسان

انتهای پیام//م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت کابل برق درگیری های مسلحانه تعقیب و گریز پلیس کابل برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی نظریه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان دیر، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار، کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری شیوه و شگردهای پلیسی، یک نفر سارق را با هویت معلوم شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی دیر با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به ۸ فقره سرقت کابل مخابراتی اعتراف داشت، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

کد خبر 6090784

دیگر خبرها

  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان
  • سارق سیم و کابل برق در سمنان دستگیر شد