Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@00:05:01 GMT

سالمندان واکسینه نشده جریمه می‌شوند!

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۵۹۹۶

سالمندان واکسینه نشده جریمه می‌شوند!

سالمندان یونانی در صورت امتناع از واکسینه شدن، ماهانه ۱۰۰ یورو جریمه خواهند شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در ۳۰ نوامبر، نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس، تصمیم دولت را برای اجباری کردن واکسیناسیون برای شهروندان بالای ۶۰ سال اعلام کرد. نخست وزیر در توضیح این تصمیم تاکید کرد که کشور قصد دارد از سالمندان محافظت کند، نه مجازات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر از هر ۴ نفر بالای ۱۲ سال، ۳ نفر واکسن کووید ۱۹ را تزریق کرده‌اند. علاوه بر این، یونان از نظر تزریق دوز بوستر در اروپا در رتبه دوم قرار دارد. در حالی که این آمارها دستاوردهای چشمگیری در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود، نخست وزیر یونان اعلام کرده که شهروندان بالای ۶۰ سال نقشی در این تلاش‌ها ایفا نمی‌کنند.

با ذکر یک مثال، میتسوتاکیس اعلام کرد که تنها ۶۰ هزار از ۵۸۰ هزار شهروند مسن واکسینه نشده در ماه نوامبر برای دریافت واکسن به مراکز درمانی مراجعه کردند. به گفته دولت، وقتی در نظر بگیریم بیشتر شهروندانی که بر اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دهند، بالای ۶۰ سال سن دارند، متوجه نقش کم رنگ آن‌ها در فرآیند واکسیناسیون می‌شویم.

به همین دلیل، واکسیناسیون برای همه شهروندان بالای ۶۰ سال اجباری خواهد شد. نخست وزیر در توضیح این موضوع گفت شهروندان سالخورده‌ای که هنوز واکسن کووید را تزریق نکرده‌اند باید تا ۱۶ ژانویه برای دریافت اولین واکسن خود وقت رزرو کنند و در صورت انجام ندادن این کار، هر ماه با جریمه سنگین ۱۰۰ یورو مواجه خواهند شد، سپس دولت از این پول برای تأمین مالی عملیات بیمارستان‌ها استفاده خواهد کرد.

نخست وزیر یونان با دفاع از تصمیم خود در این رابطه گفت: "این تصمیمی است که شخصاً من را متأثر کرده است. با این حال، مسئولیت سنگین‌تری را احساس می‌کنم که در کنار آسیب پذیرترین افراد بایستم، حتی اگر ممکن است موقتاً ناراضی باشند. من مطلقاً شک ندارم که تصمیم سیاسی ما جان انسان‌ها را نجات خواهد داد. "

در تلاش برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ در طول تعطیلات کریسمس، یونان آزمایش رایگان را برای شهروندان واکسینه شده و واکسینه نشده ارائه می‌دهد تا ناقلان احتمالی را شناسایی کنند. برای نظارت بیشتر و کنترل شیوع کووید ۱۹ پس از تعطیلات، یونان آزمایشات رایگان را از ۳ تا ۷ ژانویه ارائه خواهد کرد.

کد خبر 538982

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن واکسن کووید ۱۹ تزريق واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون واکسیناسیون همگانی کرونا یونان شهرهای جهان سالمندان و کرونا واکسیناسیون سالمندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بالای ۶۰ سال نخست وزیر کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید شرط حماس برای پایان دادن به جنگ غزه را نخواهد پذیرفت و جنگ در غزه ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در جلسه کابینه گفت که با شروط حماس در مذاکرات آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

یک مقام ارشد حماس، صبح امروز، به روزنامه «العربی الجدید» خبر داده بود که حماس بدون پایان جنگ و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از نوار غزه هیچ توافقی را نخواهد پذیرفت.

نتانیاهو در این باره گفت: «نمی‌توان خواسته حماس در خصوص توقف کامل جنگ و خروج از غزه را پذیرفت.»

او ادامه داد: «پذیریش درخواست حماس به این معناست که ما قبول کرده‌ایم آن‌ها در قدرت باقی بمانند.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل همچنین گفت: «جنگ در غزه تا را تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهیم داد. پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است