Web Analytics Made Easy - Statcounter

​​​​​​​نتایج یک نظرسنجی نشان داد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده در ماه نوامبر تحت توافق اوپک پلاس پایبند نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، نتایج یک نظرسنجی رویترز نشان داد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده در ماه نوامبر تحت توافق اوپک پلاس پایبند نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این نظرسنجی که روز سه شنبه منتشر شد، تولید نفت خام این سازمان 220 هزار بشکه در روز افزایش یافت که 13 درصد کمتر از افزایشی است که اوپک می‌بایست به آن عمل می کرد.

بر اساس توافق اوپک پلاس که در اوایل سال جاری منعقد شد، 10 کشور عضو اوپک قرار است مجموع تولید خود را 254 هزار بشکه در روز در هر ماه افزایش دهند، در حالی که متحدان غیرعضو این سازمان، از جمله روسیه، 146 هزار بشکه در روز بیشتر سهم خواهند داشت.

احتمال توقف افزایش تولید اوپک پلاس در واکنش به جنگ نفتی آمریکااحتیاط اوپک پلاس در برابر درخواست ها برای افزایش تولید نفت

افزایش کل تولید نفت اوپک پلاس باید تا سال آینده به 400 هزار بشکه در روز برسد، تا زمانی که تولید به ارقام قبل از همه گیری کرونا برسد.

با این حال، طبق این نظرسنجی، برخی از اعضای اوپک ظرفیت تولید بیشتر را نداشته‌اند. در حالی که تولیدکنندگان اصلی اوپک، عربستان سعودی و عراق از سهمیه افزایش تولید خود در ماه نوامبر پیروی کردند، آنگولا، گابن و گینه استوایی نتوانستند نفت بیشتری تولید کنند.

بر اساس برنامه نفتکش‌ها، تولید نفت از سوی آنگولا 50 هزار بشکه در روز کاهش یافت و صادرات نفت این کشور به پایین ترین رقم خود رسید.

اوپک پلاس قرار است روز پنج‌شنبه برای ارزیابی بازار و تصمیم‌گیری در مورد سطح تولید در ماه ژانویه تشکیل جلسه دهد و تحلیلگران هشدار داده‌اند که این گروه می‌تواند افزایش عرضه خود را در بحبوحه مشکلات ناشی از تاثیر شیوع سویه جدید کرونا بر تقاضای جهانی نفت، متوقف کند.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن تلاش‌های بسیاری برای افزایش تولید اوپک جهت مهار روند افزایش قیمت نفت در بحبوحه فشار داخلی برای برداشت از ذخایر استراتژیک و ممنوعیت صادرات نفت داشته‌است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بایدن اخبار روسیه سازمان اوپک بایدن اخبار روسیه سازمان اوپک هزار بشکه در روز افزایش تولید اوپک پلاس تولید نفت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل

روزنامه کویتی «الجریده» امروز (شنبه) به نقل از منابع خود مدعی شد: «تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله اخیر این کشور به اسرائیل به شدت افزایش یافته است.»

به گزارش شفقنا، پس از حمله بی سابقه تهران علیه اسرائیل که با صد‌ها موشک و پهپاد رخ داد، درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی به شدت افزایش یافته است.

این روزنامه با اشاره به اینکه مقامات پانزده کشور پس از این حمله خواستار خرید پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی شده اند، در ادامه به نقل از منابع خود آورده است: درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی فراتر از ظرفیت‌های تولید ایران است و این کشور مجبور به رد برخی از این درخواست‌ها شده است.

در ادامه مطلب روزنامه کویتی آمده است: برخی از این کشور‌ها مشتری‌های سابق ایران و برخی مشتری‌های جدید این کشور برای خرید تسلیحات هستند.

دیگر خبرها

  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات