Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «کریم الخیکانی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق سخنانی را در خصوص نقش آفرینی ایالات متحده آمریکا در دستکاری نتایج انتخابات پارلمانی این کشور، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: آمریکایی ها از رهگذر نقش آفرینی در دستکاری نتایج انتخابات پارلمانی با همکاری طرف های داخلی و خارجی، یک نقشه سیاسی جدید را ترسیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از ترسیم این نقشه تداوم حضور نظامی در خاک عراق است.

این کارشناس عراقی گفت: احزاب و جریان های عراقی بی دلیل نسبت به نتایج انتخابات خشمگین نیستند. آنها ادله و شواهدی در اختیار دارند که نشان می دهد در انتخابات پارلمانی زودهنگام تقلبی رخ داده است.

پیشتر «محمد الشبکی» عضو ائتلاف «فتح» عراق گفته بود: ما به بیانیه اخیر کمیساریای عالی انتخابات مبنی بر مطابقت کامل نتایج شمارش دستی و الکترونیکی آراء اعتراض داریم. این عضو ائتلاف فتح در ادامه سخنان خود در این زمینه اظهار داشت که این ائتلاف به منظور اثبات تقلب در انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، اسناد جدیدی را به دادگاه فدرال ارائه کرده است.

چندی پیش کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرده بود که نتایج شمارش دستی و الکترونیکی آراء انتخابات پارلمانی با یکدیگر مطابقت کامل دارند. پلاسخارت نیز در مواضعی مداخله جویانه خواستار به رسمیت شناختن نتایج انتخابات توسط احزاب عراقی شده بود.

در همین ارتباط، هادی العامری رهبر ائتلاف فتح عراق گفته بود: اقدامات «پلاسخارت» فرستاده سازمان ملل در امور عراق و صحبت‌های او درباره انتخابات باعث شده است که اعتماد ما به این نهاد دچار تزلزل شود. پلاسخارت به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق است!

کد خبر 5365483 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ایالات متحده امریکا ارتش عراق ایالات متحده امریکا عراق مذاکرات وین فلسطین روسیه رژیم صهیونیستی ایران میخائیل اولیانوف عربستان سعودی افغانستان سوریه اوکراین انگلیس برجام انتخابات پارلمانی نتایج انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف گفت: این نشست امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیرابراهیم رسولی افزود: این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار می‌شود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار می‌کند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی از آن‌ها و رفتارشان عبور می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است