Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در راستای تولید پایدار در پالایشگاه اجرای تعمیرات اساسی مطابق با برنامه از قبل تدوین شده براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و با کسب مجوزهای لازم برای یک بازه 40 روزه برنامه‌ریزی و از اول آذر ماه امسال شروع شد. 

 کیانی معاون مدیر عملیات شرکت پالایش نفت لاوان در تشریح مراحل و جزئیات این برنامه کاری اعلام کرد: با وجود تراکم و حجم فوق العاده سنگین کار و گستردگی عرصه ، پرمخاطره بودن عملیات تعمیرات اساسی، سازوکار مناسب و تمهیدات لازم با بهره گیری و استفاده از کلیه امکانات برای این عملیات برنامه ریزی شده است، تا با بهترین کیفیت و مطابق با استانداردهای تعمیراتی و رعایت الزامات ایمنی، این پروسه تعمیرات اساسی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: هدف اصلی از انجام تعمیرات اساسی، آماده سازی واحدهای عملیاتی موردنظر برای ادامه کارکرد مستمر و شبانه روزی طی یک دوره فعالیت بعدی تولید و تأمین فرآورده‌های نفتی با کیفیت مناسب است.

معاون مدیر عملیات شرکت پالایش نفت لاوان تأکید کرد: باتوجه به‌دقت و حساسیت عملیات اجرای در تعمیرات اساسی واحد 1300 پالایشگاه نفت لاوان، کلیه سیستم‌های برقی و ابزار دقیق، ظروف و برج‌ها، مُبدل‌ها، فن‌های هوایی، کولرهای آبی، خطوط لوله، پمپ‌ها و کمپرسورها، ایستگاه‌های کنترل برق و سیستم فِلِر مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند و تعمیرات مورد نیاز بر روی آنها انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور اجرای این تعمیرات اساسی کلیه برنامه‌ریزی فرآیندی ، اجرایی و تهیه کالاها، اجناس، تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز تعمیرات با تلاشهای مجاهدانه همکارانم در امور بازرگانی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های داخلی کشور تأمین شده است.

کیانی با اشاره به انجام کار در دو شیفت به‌صورت شبانه‌روزی بمنظور حداکثر بهره‌گیری بهینه و مطلوب از اوقات شبانه روز و بهره‌وری بیشتر اضافه کرد: در اجرای این تعمیرات اساسی از خدمات 250 نفر نیروی بیرون از شرکت و 550 نفر از نیروهای داخلی شرکت و در مجموع 800 نفر نیروی اجرایی استفاده می‌شود.

همچنین گشمردی رئیس HSE شرکت پالایش نفت لاوان، لزوم انجام تعمیرات اساسی را علاوه بر تولید پایدار، افزایش ضریب ایمنی برشمرد و گفت: پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و کنترل عوامل زیان آور محیط کار مدنظر کارشناسان ایمنی است.

وی تصریح کرد: واحدهایی که برای تعمیرات اساسی از سرویس خارج می‌شوند با همکاری واحدهای مختلف و پس از صدور مجوزهای لازم شروع به فعالیت‌های تعمیراتی خواهند نمود.

 گشمردی اعلام کرد: انجام هر عملیات براساس دستورکارها و مجوزهای صادر شده و با نظارت همکاران  HSE انجام می‌پذیرد و همچنین همکاران آتش‌نشانی نیز با تجهیزات کامل در محل تعمیرات اساسی حضور مستمر دارند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: اورهال نفت لاوان پالایش نفت لاوان جزیره لاوان شرکت پالایش نفت لاوان تعمیرات اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، سید علیرضا رسولی گفت: در ادامه هدایت آب‌های سطحی محله امامشهر و نهایتاً خیابان شهید شریف موضوع هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد تا بعد از سه راهی استقلال در بلوار جمهوری، روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد.

وی ضمن تأکید بر حساسیت این فاز از طرح، گفت: به دلیل وجود تأسیسات متعدد زیربنایی در این محور، همچنین ترافیک این چهارراه، این پروژه با دقت بیشتر انجام خواهد شد و انشاالله با حوصله و همراهی همشهریان این مهم طی ۲۰ روز آینده نهایی خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد افزود: طول اجرای لوله گذاری در این مرحله ۳۵۰ متر و با دو خط لوله ۶۰۰ کاروگیت؛ پس از حفاری و تثبیت بستر و بتن ریزی انجام می‌شود.

رسولی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح، ادامه داد: بر اساس شیب طبیعی زمین، بخشی از روان آب‌های بالادست از منطقه چهار شهرداری وارد این منطقه می‌شود که باید با کنترل مسیر حرکت آن، مشکلات حاصل از این مساله را کاست.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام