Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری؛ محمد صادق خیاطیان در سومین نشست نخبگانی بررسی آینده کشاورزی حوضه آبریز زاینده رود که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و فعالان حوضه آب و محققان حوضه آبریز زاینده‌رود از سه استان چهارمحال بختیاری، اصفهان و یزد برگزار شد، اظهار کرد: بحران آب در کشور مسأله‌ای کوتاه مدت نبوده و این موضوع محصول بیش از ۵۰ سال ساختار حکمرانی آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما معتقدیم، راهبردها و راهکارهای مؤثری وجود دارد و با رویکرد علمی و کارشناسی می‌توان بر این بحران غلبه کرد.

وی درباره دلایل ابلاغ ماموریت ویژه رئیس جمهور بر انجام مطالعات علمی احیای حوضه آبریز زاینده‌رود به مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری توضیح داد: با توجه به چندبعدی بودن مسئله حوضه آبریز زاینده‌رود و داشتن ابعاد اجتماعی، اقتصادی، علمی و فناوری موضوع و از طرفی جایگاه فرادستگاهی مرکز به عنوان بازوی علمی و مشورتی دولت، رئیس جمهور این مسئولیت را به ما واگذار کردند.

خیاطیان از اینکه مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در مدتی کوتاه توانسته درباره مسئله آبریز زاینده‌رود با صاحب‌نظران و کارشناسان، سیاستگذاران،دانشگاهیان و ذینفعان وارد گفت‌وگو شود و علاوه بر آنکه از نظرات و تجربیات آنها بهره بگیرد و فضای گفت و گو و تعامل میان ذی‌نفعان را فراهم کند، ابراز خرسندی کرد.

وی اظهار کرد: مسئله این نیست که راه‌حلی وجود ندارد نکته اینجاست که چطور می توان از بین راهکارهای موجود به راه‌حل بهینه دست یافت و نسبت به آن اجماع نسبی به وجود آورد.

به گفته خیاطیان باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مشارکت در حکمرانی را بالا برد و با توجه به رویکرد مردمی بودن دولت سیزدهم در مسئله زاینده‌رود، معتقدیم با مشارکت مردم و ذی‌نفعان می‌توان به راه حل رسید.

رییس مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری شفافیت در اطلاعات و داده‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: باید مردم را نسبت به مسائلی مانند خشکسالی و تغییر اقلیم و منابع موجود آبی و مصارف آن آگاه کنیم و استفاده از فناوری را جدی بگیریم چراکه متاسفانه تاکنون کشور در این حوضه کمتر از تکنولوژی‌های جدید بهره برده است درحالی که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های زیادی هستند که آمادگی و توانایی کمک و فعالیت در این بخش را دارند.

در این جلسه‌ در ادامه نشست‌های قبلی، مباحثی پیرامون مشارکت کشاورزان در بهینه‌سازی مصارف آب، روند خشکسالی در سه استان، تعیین الگوی کشت و راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت احیای زاینده‌رود و استفاده از فناوری‌های نوین در تولید آب و کشاورزی مدرن توسط مدعوین طرح شد.

برچسب‌ها مرکز بررسی ‌های استراتژیک ریاست جمهوری یزد اصفهان دولت دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری یزد اصفهان مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری یزد اصفهان دولت دولت سیزدهم استراتژیک ریاست جمهوری حوضه آبریز زاینده رود مرکز بررسی حوضه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار خبرگزاری دانشجویان ایران ـ ایسنا ـ به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری