Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@14:20:31 GMT

ایران در جایگاه ۳۸ صادرات جهانی انگور تازه

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۷۳۵۹

آمار‌های جهانی نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ ارزش جهانی صادرات انگور تازه، حدود ۹ میلیارد دلار بوده که ایران نیز با صادراتی به ارزش حدود ۶ میلیون دلار در جایگاه ۳۸ دنیا قرار دارد.

محصول انگور از جمله میوه‌هایی است که به صورت خشک شده و یا تازه خوری مصرف می‌شود و کشور ایران نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان این محصول غالبا خشک شده آن را تحت عنوان کشمش در بازار‌های جهانی به فروش می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود با تحقیقاتی که از سوی موسسات تحقیقاتی کشور صورت می‌گیرد سعی شده است ارقامی که مناسب تازه خوری است را پرورش بدهند تا در بخش فروش انگور تازه نیز در دنیا صاحب جایگاه شویم.

در سال ۲۰۲۰ ایران با رقم زدن صادراتی به ارزش حدود ۶میلیون دلار در جایگاه ۳۸ صادرکنندگان انگور تازه قرار گرفته است

صادرات ۶ میلیون دلاری انگور تازه ایران در ۲۰۲۰
با این وجود بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۰ ایران با رقم زدن صادراتی به ارزش حدود ۶ میلیون دلار در جایگاه ۳۸ صادرکنندگان انگور تازه قرار گرفته است.

این آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد: ایران در مدت نامبرده صادرات انگور تازه را نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۳ درصد کاهش داده است.

آمار‌ها می‌گوید: فروش بین المللی انگور تازه صادر شده از همه کشور‌ها در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۸.۹۴ میلیارد دلار آمریکا بوده است و به این ترتیب نسبت به ارزش صادرات این محصول در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵ درصد رشد داشته است.

۵ صادر کننده برتر انگور در جهان
داده‌های آماری می‌گوید: در سال ۲۰۲۰ کشور‌های «چین، پرو، شیلی، ایتالیا و ایالات متحده» ۵ صادر کننده برتر بوده اند و بیش از نیمی از کل انگور تازه ارسال شده به بازار‌های جهانی را تامین کرده اند.

آمار‌ها حاکی از این است: چین به عنوان بزرگترین صادر کننده در سال ۲۰۲۰ بیش از یک میلیارد دلار انگور تازه به بازار‌های جهانی ارسال کرده است و سهمی ۱۳ درصدی از این بازار را به خود اختصاص داده است.

آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد: کشور پرو نیز صادراتی به ارزش ۹۹۱ میلیون دلار داشته و با گرفتن سهمی ۱۱ درصدی از بازار در جایگاه دوم صادرکنندگان قرار دارد.

از سوی دیگر آمار‌ها می‌گوید: شیلی نیز در مدت نامبرده صادراتی ۹۲۴ میلیون دلاری داشته است و به عنوان سومین صادر کننده برتر سهمی ۹ درصدی از بازار را به نام خود ثبت کرده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده: ایتالیا صادراتی به ارزش ۸۳۲ میلیون دلار داشته و ایالات متحده نیز صادراتی ۸۲۲ میلیون دلاری رقم زده است و به این ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم دنیا قرار دارند.

آمار‌ها همچنین حاکی از این است: «هلند، آفریقای جنوبی، اسپانیا، استرالیا، هنگ کنگ، هند، مصر، ترکیه، ازبکستان و برزیل» نیز در جایگاه ششم تا پانزدهم دنیا قرار گرفته اند. به این ترتیب ۱۵ کشور برتر بیش از ۹۳ درصد از انگور تازه صادر شده را روانه بازار‌های جهانی کرده اند.

کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۲۰ مجموعا بالغ بر ۲۶ درصد از بازار صادراتی انگور تازه را تامین کرده اند

کشور‌های اروپایی در جایگاه اول صادرات انگور تازه| کشور‌های آسیایی در جایگاه دوم
آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد: از منظر قاره ای، تامین کنندگان در کشور‌های اروپایی بالاترین ارزش دلاری انگور تازه را در بازار‌های بین المللی در طول سال ۲۰۲۰ رقم زده اند. به طوری مجموعا صادراتی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار انجام داده اند که معادل ۲۷.۵ درصد از کل انگور جهانی را فروخته اند.

آمار‌ها می‌گوید: صادرکنندگان آسیایی با ۲۶.۳ درصد در جایگاه دوم قرار دارند. در حالی که ۲۲.۷ درصد از محموله‌های جهانی انگور از آمریکای لاتین ارسال شده است و به این ترتیب در جایگاه سوم قرار دارند.

/بازار

برچسب ها: صادرات جهانی ، انگور تازه ، کشمش لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Pon

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صادرات جهانی انگور تازه کشمش بازار های جهانی صادراتی به ارزش آمار ها همچنین میلیارد دلار جایگاه ۳۸ میلیون دلار نشان می دهد سال ۲۰۲۰ صادر کننده انگور تازه کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۲، ۳۳۲ هزار و ۷۱۲ تن کالای غیرنفتی با ارزش ۳۰ میلیون دلار از استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

سید امیرتیمور موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: میزان صادرات تولیدی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد، و میزان کل صادرات با بازرگانان طی این مدت بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: کلینکر سیمان، محصولات آرایشی بهداشتی، عصاره شیرین بیان، عصاره های گیاهی، صیفی جات، تره بار، ماهی و موکت کالا های عمده صادراتی استان طی سال ۱۴۰۲ بوده اند.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ کالاهای غیر نفتی استان به کشور های آلمان، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوئیس صادر می شدند، خاطرنشان کرد: طی این مدت زمان بیشترین حجم صادرات استان به کشور کویت بوده که بالغ بر پنج میلیون دلار کلینکر سیمان به این کشور صادر شده است.

موسویان تصریح کرد: طی سال ۱۴۰۲ به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در گمرک، کالای وارداتی به استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ صادرات غیرنفتی استان در بخش تولیدی بیش از ۱۰۰ درصد، و در بخش بازرگانان و واحدهای تولیدی در مجموع بالای ۳۰۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان برای امسال در بخش تولیدی ۱۰ میلیون دلار و در کل ۳۰میلیون دلار هدف گذاری شده است، عنوان کرد: کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوئیس عمده کشور های هدف صادراتی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

موسویان تصریح کرد: با توجه به ثبت کوتاژهای واحدهای صادراتی توسط گمرک استان، افزایش صدور کارت بازرگانی و بازاریابی بازرگانان و همین طور پیدا کردن اهداف صادراتی جدید صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۱۴۰۲ شاهد چنین رشدی بوده است.

وی بیان کرد: صادرات واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر هشت میلیون دلار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است