Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:25:44 GMT

ائمه جمعه در بیان مطالبات باید زبان مردم باشند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۷۴۱۱

ائمه جمعه در بیان مطالبات باید زبان مردم باشند

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به مطالبات جامعه، اظهار کرد: ائمه جمعه در بیان مطالبات باید زبان مردم باشند و مسائل را عاقلانه و هوشمندانه و با توجه به افق نگری بیان کنند

آیت الله رسول فلاحتی در پنجمین همایش ائمه جمعه استان گیلان در سال ۱۴۰۰ که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد، اظهار کرد: امیر مومنان امام علی(ع) فرمودند «با فضیلت ترین مردم کسی است که دورنگر و افق نگر باشد» و براین اساس انسان باید با دیدن افق ها سخن بگوید و موضع گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اجرای طرح «هزار ضربه چاقو» رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی تبدیل به الگو برای دنیای مقاومت شده؛ بنابراین دشمن به دنبال ایجاد چالش های خرد در جامعه اسلامی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کاهش بارندگی ها در سال های اخیر و کاهش آب سدها کشور را با چالش مواجه کرده است، تصریح کرد: نبود نظارت و تدبیر در گذشته موجب شده سابقه خوبی در بخش اقتصادی برای دولت به میراث گذاشته نشود و ساماندهی آن نیازمند زمان است.

آیت الله فلاحتی، دانستن اینکه دشمن چه اهدافی دنبال می کند را به عهده نخبگان کشور دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب موضوع غفلت و غارت را مطرح فرمودند که دشمنان با غفلت ملت ها به دنبال غارت آنها هستند.

وی بر انتقال پیام های ایده آل و ناب دین به بهترین شیوه توسط ائمه جمعه تاکید کرد و افزود: در طول انقلاب اسلامی خدمات بسیاری در کشور ارائه شده و اکنون دولتی برخاسته از دل مردم با رویکرد انقلابی، عدل، ارزش ها و دلدادگان مقام معظم رهبری و پابرهنگان مسئولیت اجرایی کشور را به عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به مطالبات جامعه، اظهار کرد: ائمه جمعه در بیان مطالبات باید زبان مردم باشند و مسائل را عاقلانه و هوشمندانه و با توجه به افق نگری بیان کنند.

آیت الله فلاحتی، ائمه جمعه را پدر معنوی جامعه خواند و یادآور شد: نماز جمعه تریبون جهادی، اعتقادی و مقدس است و ائمه جمعه مطالبات مردم را به اطلاع مسئولان می رسانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود

استاندار کردستان در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، گفت: عملکرد شهرداری سنندج در حوزه‌های مختلف به ویژه توجه به نقاط کم برخوردار، توسعه فضای سبز، اجرای نهضت آسفالت بسیار مثبت بوده لذا نباید این اقدامات ارزشمند تحت‌الشعاع برخی مسائل مانند بیمه قرار بگیرد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: جلب رضایت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل شهرداری در زمینه پرداخت به موقع حق بیمه و حقوق و دستمزد موجب رضایتمندی خانواده بزرگ مدیریت شهری است لذا ضرورت دارد برای رفع مشکل پیگیری‌های لازم از طریق سازمان تامین اجتماعی صورت بگیرد و مشکلات به بهترین نحو حل و فصل شود.

وی در ادامه بیان کرد بیان کرد: مطالبات اراضی شهری شهرداری از راه و شهرسازی باید پرداخت شود و در این جلسه مصوب می‌کنیم که ۲ هکتار زمین خالص مسکونی از مجموع مطالبات شهرداری از راه و شهرسازی ظرف ۶ ماهه نخست امسال بازگردانده شود و به مرور مابقی این مطالبه نیز تسویه گردد.

استاندار کردستان با تاکید براینکه شهردار و معاونین شهردار نیز باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند، گفت: اینکه شهرداری همیشه مورد نقد هستند طبیعی است، اما عملکرد مطلوب شهرداری در حوزه‌های مختلف نباید تحت‌الشعاع برخی مشکلات داخلی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از زمان شروع خدمت به عنوان نماینده دولت در کردستان از برخی تریبون‌های رسمی و غیر رسمی و برخی شبه رسانه‌ها و افراد کم تخریب نشده‌ایم که البته منشا تمام این تخریب‌ها را می‌دانیم، اما معتقدیم اگر خود را درگیر این حواشی کنیم در مسیر اصلی استفاده از فرصت مسئولیت برای خدمت فاصله می‌گیریم.

استاندار کردستان در پاسخ به مباحث مطرح شده در مورد آلایندگی‌های زیست‌محیطی برخی واحد‌های تولیدی بزرگ در شهر سنندج هم گفت: در موضوع حقوق مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم، موضوع وجود آلاینده‌های زیست‌محیطی واحد پتروشیمی باید به صورت ویژه و از مسیر قانونی بررسی شود و یقینا در دفاع از منافع مردم هیچ تعارفی با کسی ندارم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • برداشت گل گاو زبان در گیلان
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند