Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی جمهوری خواهان کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد شماری از جمهوری‌ خواهان کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرح مقابله با هواپیما‌های بدون سرنشین ایران را بر اساس قانون کاستا ارائه دادند.

گریگوری میکس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، مایکل مک کال، عضو ارشد حزب جمهوریخواه، جو ویلسون، نماینده ارشد جمهوریخواه در کمیته فرعی خاورمیانه، شمال آفریقا و مبارزه با تروریسم جهانی و تد دویچ، نماینده دموکرات، «قانون توقف پهپاد‌های ایران» را ارائه دادند تا روشن شود تحریم‌های آمریکا علیه برنامه تسلیحات متعارف ایران بر اساس قانون کاستا شامل تامین، فروش یا انتقال هواپیما‌های بدون سرنشین به یا از ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک کال در خصوص این طرح مدعی شد: «تکثیر پهپاد‌های ایران همچنان آمریکا و متحدان ما را در سراسر خاورمیانه تهدید می‌کند. حملات پهپادی غیرقابل تحمل هستند. با این لایحه، ما این اطمینان را می‌دهیم که دنیا بداند آمریکا از هر ابزاری برای قطع عرضه و مجازات کسانی که پهپاد و قطعات آن را در اختیار ایران قرار می‌دهند، استفاده می‌کند.»

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان افزود: «قانون توقف پهپاد‌های ایران نه تنها با قانون «ثبت سلاح‌های متعارف سازمان ملل» هماهنگ است، بلکه علامتی قوی به جامعه بین‌المللی می‌فرستد که حمایت از برنامه پهپادی ایران توسط دولت آمریکا قابل تحمل نخواهد بود.»

نشریه آمریکایی نشنال اینترست پیشتر در گزارشی به قدرت و توانمندی یگان‌های پهپادی ایران و تولید بی نقص این پهپاد‌ها توسط ایران اذعان کرد و نوشت: ایران نسبت به سایر کشور‌هایی که دو یا سه برابر بیشتر هزینه صرف امور دفاعی خود می‌کنند، هواپیما‌های بدون سرنشین بیشتری تولید می‌کند.

طرح قانون گذاران آمریکایی در حالی مطرح شده است که دور هفتم مذاکرات وین برای بازگشت واشنگتن به برجام که سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، در حال برگزاری است و آمریکا در طول مذاکرات تنها به دنبال محدودیت کردن برنامه هسته‌ای بوده است، بلکه به دنبال سایر توافق‌ها درباره نقاط قوت دفاعی ایران است و این مسئله عامل بی نتیجه شدن شش دور مذاکرات بوده است.

موضوعی که ایران آن را صراحتا رد کرده و حتی حاضر نشده تا در مذاکرات جاری بر سر یک میز با آمریکایی‌ها بنشیند، چرا که تهران تنها حاضر به گفتگو با کشور‌هایی است که در توافق برجام همچنان حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پهپادهای ایرانی دولت آمریکا جمهوری خواه تحریم های آمریکا خارجی مجلس نمایندگان پهپاد های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه

عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علین امروز بیانیه ۱۵۰ نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، بیانیه 150 نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیبت‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستم‌دیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به 7 دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت‌خواه و نوع‌دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌