Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران تهیه الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کرونا سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰، اظهار کرد: بازگشایی مدارس در شرایطی شکل گرفت که هم خواسته خانواده‌ها و هم از سیاست‌های دولت سیزدهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاثیر حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و بهره‌مندی از معلم بیش از شیوه‌های آنلاین است گفت: دولت سیزدهم با در پیش‌گرفتن تزریق گسترده واکسن و کنترل شیوع آن، از طریق مصوبات ستاد ملی کرونا مدارس را بازگشایی کرد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه حفظ سلامت و جان دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان در اولویت است افزود: در استان همدان بیش از ۹۵ درصد از مدارس، مجوز بازگشایی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ را گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۶ مدرسه در استان به‌صورت حضوری فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته‌اند اظهار کرد: ۲۳۷ هزار و ۴۷۱ دانش آموز در برنامه شاد به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه بیش از ۹۶ درصد از دانش آموزان استان دز اول و بیش از ۶۶ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند تأکید کرد: بیش از ۹۵ درصد از فرهنگیان استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی از تعبیه ۷ هزار و ۴۴۳ تهویه‌ هوا در کلاس‌های مدارس استان خبر داد و گفت: اداره نوسازی مدارس در نصب تهویه برای ۴ هزار کلاس باقی‌ مانده در سطح استان اقدام ‌کند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار همدان کلاس درس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم