Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@09:36:39 GMT

حمایت از تولید کالای بومی در لرستان ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۷۶۳۴

حمایت از تولید کالای بومی در لرستان ضروری است

به گزارش ایرنا، احمد حسین فتایی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره محصولات و کالاهای فرهنگی لرستان اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه های مسوولین فرهنگی کشور، حمایت از تولید کالاهای فرهنگی است که هنرمندان و اصحاب فرهنگ باید ضمن اشراف دقیق بر ظرفیت های بومی استان، نیازمندی های جامعه مخاطب را شناسایی و با نگاه بروز، اقدام به تولید نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در ۲ سال گذشته پیگیری ها و مکاتبات لازم را با مسوولین وزارتی انجام داده ایم تا زمینه برگزاری نخستین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه فراهم گردد.

وی افزود: حمایت از گفتمان مصرف و تولید کالاهای فرهنگی بومی و ایرانی و تسهیل در دسترسی به تولیدات این عرصه برای خانواده ها از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره است.

فتایی گفت: طراحی و بسته بندی کالاهای فرهنگی شامل ایده و تولیدات عرضه شده در بسته بندی محصولات و سوغات فرهنگی استان، اسباب بازی و عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی همچون پتینه کاری، دست سازه های بلوط، زیورآلات، تذهیب، زرنگاری و طراحی با نقش گلونی موضوعات این جشنواره را شامل می شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: مهمترین شرط شرکت در جشنواره تکیه بر مولفه های فرهنگی و بومی استان است و علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا تاریخ بیستم دی ماه از طریق پایگاه اینترنتی

jayezehFiroozeh.farhang.gov.ir به دبیرخانه ارسال نمایند.

وی افزود: آثار تا ۲۵ دی ماه داوری شده و مراسم اختتامیه و آیین گشایش نمایشگاه نیز اول بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد لرستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد لرستان کالاهای فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی در فصل گرما ضروری است.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در بحث حریق در فصل خشک از خرداد ماه شاهد آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی هستیم. سال گذشته، منابع طبیعی و عرصه‌ها را مدیریت و صیانت کردیم.

وی ادامه داد: کشور تصمیم گرفت یک فروند بالگرد برای جلوگیری از حریق در عرصه‌های طبیعی و منابع ملی به استان اختصاص دهد، اما تاکنون این امر محقق نشده است. ضرورت دارد ستاد مدیریت بحران کشور نسبت به این تصمیم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا بالگرد در استان مستقر شود.

او گفت: لرستان نیاز مبرم به بالگرد دارد و با توجه به اینکه لرستان استانی کوهستانی است، این مهم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: جنگل‌های لرستان با مشکل جدی آفات و بیماری‌ها نیز مواجه‌اند و نیاز است از محل اعتبارات ملی این کار انجام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد