Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین ماتک و مجید ذاکری جایزه پنجاه‌ویکمین دوره قلم طلایی بلگراد را از آن خود کردند.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جایزه بزرگ قلم طلایی این دوره به نیکولینا رادولوویچ (Nikolina Radulovic Velić) از کشور صربستان اختصاص یافت و محمدحسین ماتک، تصویرگر کتاب دوست بهتره یا کلوچه؟ از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجید ذاکری هر دو از ایران و جوزف پولکا (Jozef Pevolka) از کشور اسلواکی، سه برنده جایزه پنجاه‌ویکمین دوره «قلم طلایی» بلگراد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سه تصویرگر دیگر صربستانی جایزه پلاک این مسابقه را از آن خود کردند.

 آثار ۱۰۸ تصویرگر از کشورهای مختلف وارد کاتالوگ شانزدهمین دوسالانه بین‌المللی تصویرگری بلگراد شده، که از این بین نام ۳۱ تصویرگر ایرانی به چشم می‌خورد.

همچنین از میان ۳۱ تصویرگر ایرانی، شش تصویرگر کتاب‌های کانون نیز با عنوان داستان گل حسرتی به تصویرگری دلارام فغانی، دوست بهتره یا کلوچه؟ به تصویرگری محمدحسین ماتک، قمری تو ایوون به تصویرگری پریسا اصلان‌خانی، خوابم یا بیدار به تصویرگری سمانه صلواتی، پنبه دانه و ماه توتوهای شب برفی به تصویرگری غزل فتح‌اللهی و ژاکتی برای ایلیا به تصویرگری پگاه درخشانی به کاتالوگ شانزدهمین دوسالانه بین‌المللی تصویرگری بلگراد راه پیدا کرده‌اند.

تصویر روی جلد کاتالوگ امسال نیز از سوی نوشین صادقیان، برنده جایزه بزرگ دوره قبل، طراحی شده و صفحه‌هایی از کاتالوگ به معرفی این تصویرگر ایرانی اختصاص یافته است.

همچنین تصویرگری کتاب آن دور دور از انتشارت کانون پرورش فکری به تصویرگری نوشین صادقیان در صفحه معرفی این هنرمند، به چشم می‌خورد.

مسابقه تصویرگری بلگراد به‌صورت دوسالانه از سوی انجمن طراحان و هنرمندان صربستان برگزار می‌شود. این رویداد هنری انواع تصویرگری همچون کتاب، مجله، روزنامه، انیمیشن و سایر رسانه‌های الکترونیکی را شامل می‌شود.

شانزدهمین دوره مسابقه تصویرگری بلگراد در سال ۲۰۲۱ مصادف با پنجاه‌ویکمین دوره «قلم طلایی» بود که با حضور تصویرگرانی از سراسر جهان برگزار شد.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جایزه قلم طلایی بلگراد تصویرگری تصویرگری بلگراد قلم طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی گفت: اولین دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی استان  با محوریت جوانی جمعیت در اراک برگزار شد.

بخشی افزود: در این دوره آموزشی که با محوریت کانون خدمت رضوی و تربیت تسهیل گران جوانی جمعیت برگزار شد، ۱۵۰ نفر از خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های استان حضور داشتند و آموزش‌های را فرا گرفتند.
او گفت: این عزیران بعنوان کنشگران فعال اجتماعی بتوانند در کنار تدابیرقانونی به فرهنگ سازی در فضای عمومی در بحث جمعیت، جوانی جمعیت و افزایش سرانه جمعیت قدم‌هایی بردارند.

 

دیگر خبرها

  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • ووشوکار ایرانی طلایی شد
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»