Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:47:46 GMT

حضور ۱۹۰۰۰ ورزشکار در لیگ دیسک طلایی کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۸۷۸۲

حضور ۱۹۰۰۰ ورزشکار در لیگ دیسک طلایی کشور

ایسنا/گلستان رئیس انجمن فریزبی کشور با اشاره به اینکه هنوز تا شناخته شدن کامل این رشته در کشور فاصله داریم، گفت: 19 هزار ورزشکار در لیگ دیسک طلایی فریزبی کشور شرکت کردند.

نایب رئیس انجمن فریزبی فدراسیون ورزش های همگانی امروز در حاشیه برگزاری مسابقات دیسک طلایی فریزبی بانوان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در این رویداد ورزشی بانوان ورزشکار رشته فریزبی در ‌سه آیتم دقت، مسافت و حداکثر زمان در سبک میدانی با هم به رقابت می پردازند، اظهار کرد: در این رقابت ها بیش از ۱۰۰ ورزشکار، داور و مربی حضور یافته اند و امروز و فردا ورزشکاران با یکدیگر به رقابت می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارا باقری با تقدیر از میزبانی هیئت ورزشهای همگانی استان گلستان، شهرستان گنبدکاووس، کمیته فریزبی شهرستان و سایر دست اندرکاران در برگزاری این رویداد ملی، افزود: داوری مسابقات نیز با حضور داوران مورد تایید فدراسیون ورزشهای همگانی و انجمن فریزبی با رعایت اصول و قوانین بین المللی فریزبی برگزار می شود.

تمامی شرایط فنی برای برگزاری مسابقات فراهم است

 مسئول کمیته فریزبی استان گلستان نیز ضمن عرض خیرمقدم و تسکر از حضور ورزشکاران و مهمانان از سراسر کشور، خاطر نشان کرد: تمام شرایط فنی برای برگزاری بهتر این مسابقات فراهم شده و امیدواریم میزبان خوبی در این دوره از مسابقات باشیم.

بهروز اسفندیاری با قدردانی از حمایت های فدراسیون ورزش های همگانی، انجمن فریزبی، اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان و سایر دست اندرکاران برگزاری مسابقات، ادامه داد: شهرستان گنبدکاووس به عنوان یک شهر ورزش دوست، قهرمانان ورزشی بسیاری را پرورش داده و امروز آماده میزبانی از رویدادهای مختلف ورزشی از جمله فریزبی است.

رئیس انجمن فریزبی کشور نیز در گفت و گو با خبرنگاران با قدردانی از برگزارکنندگان و میزبانی خوب هیئت ورزشهای همگانی استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس، تاکید کرد: در این رقابت ها ۱۷ استان شرکت کرده و از هر استان سه ورزشکار و یک نفر به عنوان سرپرست حضور پیدا کرده اند.

شرکت ۱۹ هزار نفر در لیگ ملی دیسک طلایی/ فریزبی رشته ای ارزان و مفرح است

علی ذاکریان تصریح کرد: فریزبی یک رشته بسیار جذاب، مفرح، ارزان قیمت و در دسترس است که با یک دیسک از جنس پلاستیک تعداد بسیار زیادی از خانواده ها می توانند این ورزش را در کنار هم انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این ورزش را وارد آموزش و پرورش کرده ایم، اضافه کرد: در حال حاضر با کمک فدراسیون ورزشهای همگانی رشته فریزبی در تمام شهرستانها و استان ها در حال توسعه و گسترش است.

رئیس انجمن فریزبی فدراسیون ورزشهای همگانی با تاکید بر اینکه در حال تلاش هستیم تا مجوز کمسیون ماده پنج وزارت ورزش را دریافت کرده و باشگاه های این رشته را نیز به طور رسمی راه اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چیزی حدود هزار تا دوهزار ورزشکار حرفه ای در رشته فریزبی فعال هستند و در رویکرد اخیر انجمن فریزبی که با عنوان لیگ دیسک طلایی برگزار شد، ۱۹ هزار و ۴۸ نفر شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد:پیش بینی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۸ این رشته ورزشی وارد المپیک می شود و بنابراین نیاز است از همین اکنون کار توسعه، زیرساخت ها و آموزش این رشته آغاز شود تا هفت سال آینده دغدغه ورود به المپیک نداشته باشیم.

* توسعه فریزبی در محلات و حاشیه شهر

رئیس هیات ورزشهای همگانی شهرستان گنبدکاووس نیز با قدردانی از انجمن فریزبی و فدراسیون ورزشهای همگانی که این اعتماد را به استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس داشتند، اضافه کرد: این شهرستان، جایگاه خاصی در در ورزش قهرمانی استان گلستان دارد به طوری که بیش از ۵۰ درصد مدال آوران ملی و آسیایی این استان از شهر گنبد کاووس هستند.

حسینی ببا اشاره به اینکه در هیات همگانی تلاش کردیم ضمن تقویت و حمایت از راه اندازی و توسعه رشته ها در سطح شهرستان بهمایش هایی به همراه دوره های مربیگری را در شهرستان برگزار کنیم.

رئیس هیات ورزشهای همگانی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه اولویت ما این است که ورزش همگانی را به محلات حاشیه شهر و کمتر توسعه یافته ببریم، تصریح کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته مسابقات مختلف از جمله فریزبی را در سطح این محلات برگزار کردیم.

وی با اشاره به ایجاد جاده سلامت در شهر گنبد کاووس و برگزاری ورزش صبحگاهی و عصرگاهی خاطرنشان کرد: یکی از این ورزشهایی که در جاده سلامت به عنوان ورزش تفریحی و ارزان قیمت توسعه یافته فریزبی بوده است.

حسینی با تاکید بر اینکه تاکنون چندین برنامه برای معرفی رشته فریزبی در بوستانهای گنبدکاووس برگزار کردیم، افزود ین شهرستان در ثبت ورزشکاران مشارکت کننده در لیگ دیسک طلایی فریزبی در شهرستانها نیز جزء پنج استان نخست کشور بود.

حسینی همچنین در مورد میزبانی از لیگ دیسک طلایی فریزبی بانوان در شهرگنبدکاووس گفت: در برگزاری این رویداد شاهد حمایت های مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان، رئیس و دبیر هیئت همگانی استان، معاون استاندار و فرمانده ویژه گنبدکاووس، شهرداری، شورای اسلامی شهر، اداره ورزش و جوانان و بخش خصوصی از جمله  صنعت چوب شمال (نوپال گنبد کاووس) و شرکت نوردارو بودیم که از این عزیزانی قدردانی می شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گلستان ورزش فدراسیون ورزشهای همگانی شهرستان گنبدکاووس لیگ دیسک طلایی فدراسیون ورزش استان گلستان رشته فریزبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته آینده مراسم تجلیل از هزار و ۵۱۷ نفر از قهرمانان و دست اندرکارانی که سال گذشته موفق شدند برای کشور افتخار افرینی کنند را با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می‌کنیم.

وی افزود: ۲۳۰ میلیارد تومان پاداش این عزیزان تقدیم خواهد شد.

وزیر ورزش در خصوص بازی‌های المپیک اظهار کرد: اولاً متولی بازی‌های المپیک کمیته ملی المپیک است و حتماً وزارت ورزش در این خصوص کمک می‌کند و نه تنها در رشته وزنه برداری بلکه در سایر رشته‌های ورزشی مثل کشتی و وزنه برداری و تکواندو و همه رشته‌هایی که کسب سهمیه کرده اند، کمک کند.

در حال تکمیل…

کد خبر 6094074

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۱۰ قهرمان و ورزشکار افتخار آفرین گلستانی
  • حضور سه ورزشکار و یک مربی از چهارمحال و بختیاری در ترکیب تیم ملی جوجیتسو
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • فراخواندن ورزشکار دختر کردستانی به اولین مرحله اردوی امادگی تیم ملی کبدی بانوان کشور
  • خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود