Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی شامگاه چهارشنبه در دیدار ۲۱ فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستایی و عشایری استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه آب، راه و گردشگری سه مؤلفه توسعه روستایی استان تعریف شده است، تاکید کرد: روستاهای استان می‌توانند در بحث تحقق مقصد گردشگری و افزایش ماندگاری مسافر و در نهایت رونق اقتصادی، نقش تعیین کننده ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از راهکارهای مؤثر در بحث جذب و افزایش ماندگاری مسافر و توسعه گردشگری، معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این حوزه در شهرها و روستاهای استان است که نیازمند برنامه جامع عملیاتی زمانبندی شده است.

استاندار سمنان با باین اینکه آب و راه به عنوان زیرساخت‌های اولیه برای روستاها فراهم می‌شود، گفت: ضرورت دارد تا در استان علاوه بر توجه به زیرساخت‌ها، به دنبال تولید ثروت باشیم که در این میان لازم است روستاها بسیار ویژه مورد توجه قرار گیرند.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه مباحث نانوایی، زمین روستایی، شرکت تعاونی روستایی، قنات‌ها، آب و مواردی که در این جلسه مطرح شد با توجه به وضعیت اعتباری کشور و استان، بررسی و رسیدگی خواهد شد، ابراز داشت: امنیت در روستاها از دیگر اولویت‌های ماست که همواره مورد توجه قرار داشته و خواهد داشت

وی افزود: گردشگری یکی از مؤلفه‌های ارتقا شاخص‌های اقتصادی در استان است که شهر و روستا توأمان در کنار هم می‌توانند در این حوزه نقش آفرینی کنند.

کد خبر 5365737

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد رضا هاشمی استانداری سمنان توسعه روستایی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا زلزله آلودگی هوا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران ایلام شیوع کرونا گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت گفت: شوراها مورد اعتماد مردم و رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند و در کمک به دولت نقش آفرینی می‌کنند.

کیا عاشوری امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه در همایش روی ملی شوراهای استان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت با حضور استاندار گیلان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مصادیق مردم سالاری دینی با انتخاب اعضای شورا توسط مردم رقم خورد. قبل از انقلاب به سبب حضور مستشاران غربی، مردم در امور کشور و تصمیم‌سازی‌ها نقشی نداشتند و بخاطر سکونت در کشور ما هزینه هم دریافت می‌کردند زیرا در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری‌ها نقش داشتند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: با دریات امام راحل در قانون اساسی تشکیل شورا ابلاغ شد و شما اعضای شورا منشا خیر در شهر و روستاها شدید که تلاش و کار را سرلوحه قرار می‌دهید و تنها هدفتان هم خشنودی و رضایت مردم و توسعه و آبادانی منطقه خودتان است، باید با تجمیع افکار و شناسایی ظرفیت‌ها اقتصاد مقاومتی را عملا اجرایی کنید.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی در شهر و روستاها وجود دارد که بر کسی پوشیده نیست، گفت: همواره از ظرفیت شوراها بهره‌مند می‌شویم و در کمک به دولت نقش آفرینی می‌کنید؛ در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ افزایش مشارکت با ارتباطات و تعاملات شما محقق شد چراکه مورد اعتماد مردم و رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستید.

عاشوری با اشاره به شکل گیری مجمع مشورتی شوراهای استان بیان کرد: تشکیل مجمع مشورتی شوراها قطعا در بحث جهش تولید و اقتصاد مقاومتی هر شهر و روستا بنابر ظرفیت‌های موجود می‌تواند نقش آفرین باشد.

مهدی جعفری، مدیرکل امور روستایی و عشایری گیلان هم در این مراسم اظهار کرد: آنچه انقلاب را متمایز می‌کند این است که اهداف و آرمانها و پیام‌های انقلاب همواره مهم بوده و پابرجاست و مردمی بودن و مردم محوری از ویژگی‌های این انقلاب بوده و افتخار جمهوری اسلامی از اول تا امروز این است که متکی به آرای مردم است.

وی با بیان این که توسعه متوازن با توسعه روستاها اتفاق می‌افتد، افزود: اگر توسعه در روستاها اتفاق نیفتد منجربه مهارجت و افزایش حاشیه نشینی می‌شود اما آنچه که امروز در جمهوری اسلامی ایران مشهود است این بوده که حکمرانی باید بر پایه مردمی باشد لذا مردم محوری اصول اساسی نظام است.

جعفری تاکید کرد: بهترین مدل برای حکمرانی روستایی و شهری ترکیبی و توسعه مردم پایه است.

فرید اسماعیل‌زاده در ادامه این مراسم گفت: در حال حاضر ۷۰۰۰ نفر از اعضای شوراهای شهر و روستا در استان مشغول به فعالیت هستند که توسط مردم انتخاب شدند.

رئیس شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گیلان بیان کرد: تشکیل شوراها نقطه عطفی در توسعه نظام بوده و اعضای شوراها توانسته‌اند تمام وقت و بدون چشمداشت در منطقه خود فعالیت کنند. انتخابات شوراها گام اساسی در راستای حل مشکل کشور بوده است که تحقق این هم تعامل و همکاری است.

وی بیان کرد: مردم انتظار حل مشکلات دارند لذا از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که تعامل قوی با نمایندگان مردم در شوراها داشته باشند، شوراها با معرفی استعدادها و موهبت‌های طبیعی، تشکیل تعاونی‌ها و کمک به رونق اشتغال می‌توانند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است