Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: ویروس جهش یافته کرونا به نام اومیکرون در ایران شناسایی نشده است. اومیکرون جدید است و امکان سریع پایش و توالی یابی برای این ویروس جدید وجود ندارد.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: از شناسایی این ویروس چهار روز بیشتر نمی گذرد اما این بدان معنا نیست که تازه چهار روز پیش به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس از قبل وجود داشته و حالا آن را شناسایی کرده اند.

استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: ممکن است اومیکرون در ایران هم وجود داشته باشد اما خوشبختانه در ایران هنوز ما هیچ موردی را ندیده ایم.

این پزشک متخصص با نفی برخی از اطلاعات موجود در رابطه با اومیکرون و بیان اینکه هنوز مشخص نیست در برابر دلتا قوی تر است یا ضعیف تر افزود: اطلاعات در رابطه با اومیکرون بسیار کم است و زمان بیشتری لازم است تا آن را بشناسیم. اکنون اطلاعات درباره آن ابتدایی و ناقص است.

وی تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت ابتدا در رابطه با این ویروس اطلاعیه ای داد و اظهار داشت که میزان سرایت این موتاسیون بسیار بیشتر است.

طبرسی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت 48 ساعت بعد در رابطه با اومیکرون بولتنی منتشر و ادعای قبلی خود را نقض کرد. در واقع هنوز برایشان مشخص نشده بود که ماهیت اومیکرون چیست.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با این پرسش که آیا اومیکرون مسری ترین نوع کرونا است یا خیر بیان داشت: به نظر من هنوز مشخص نیست که آیا مسری تر هست یا خیر و آیا اصلا بیشتر از دلتا بیماری زایی می کند یا اینکه چنین نیست. هر گونه اطلاعاتی در این چهار روز شنیدید شاید درست نباشد. باید زمان بگذرد تا همه چیز مشخص شود.

این پزشک متخصص تاکید کرد:  هیچ چیزی درباره اومیکرون نمی دانیم . فقط می دانیم این گونه جهش یافته با تعداد زیادی جهش در پروتئین اسپایک خود روبرو شده است.

وی اذعان داشت: روند بیماری کرونا در ایران رو به کاهش است. متاسفانه در رابطه با کرونا یک سری افراد حرف های غلطی می زنند و چیزهایی را مطرح می کنند که اصلا موضوعیت ندارد. به هر حال آمار کرونایی در کشور همه جانبه در حال کاهش است.

طبرسی در پایان گفت: شاید افزایش نسبی در رابطه با مبتلایان به کرونا رخ دهد و شاید هم اصلا اومیکرون در صورت ورود به کشور یک موج سنگین را رقم بزند اما در حال حاضر هیچ خبری نیست و روند رو کاهش را تجربه می کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اومیکرون کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران

به گزارش همشهری آنلاین، «فداحسین مالکی» در گفت وگو با ایرنا، در تشریح دستاورد های سفر رئیس جمهور به پاکستان، این سفر را از دو بُعد روابط بین دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بین المللی قابل تجزیه و تحلیل دانست و تصریح کرد: ایران و پاکستان دارای روابط عمیق و دیرینه هستند اما با توجه به مسائلی که اخیرا اتفاق افتاده این روابط نیاز به ترمیم داشت که در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان این مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بحث امنیت مرز دو کشور فعالیت اشرار باعث شد تا مشکلاتی در این حوزه به وجود آید که رفع این مشکلات در سفر آقای رئیس جمهور به پاکستان مطرح شد و توافقات لازم در این زمینه بین طرفین صورت گرفت.

مالکی با اشاره به هدف گذاری روابط ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان خاطرنشان کرد: در حوزه تجاری نیز قراردادهای بسیار خوبی در حوزه مسائل بازرگانی اقتصادی انرژی و غیره بین طرفین به امضا رسید و ما مبادلات اقتصادی تا سقف ۱۰ میلیارد دلار را برای و کشور ترسیم کرده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در جریان این سفر توافقاتی بین طرفین برای تامین نیازهای یکدیگر از جمله در حوزه کشاورزی انرژی و غیره صورت گرفت و طرفین بر راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک تاکید کردند.

وی افزود: باتوجه به شرارت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در سطح منطقه نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر ایران و پاکستان از نظر منطقه‌ای و بین‌المللی نیز حائز اهمیت است و می‌تواند به ارتقاء امنیت منطقه کمک کند چرا که دو کشور ایران و پاکستان جز قدرت‌های منطقه‌ای محسوب می‌شوند.

مالکی خاطرنشان کرد: پس از عملیات وعده صادق، آمریکا پاکستان و دیگر کشورهای منطقه را تهدید کرد که اگر با ایران ارتباطات بیشتر برقرار کنند و یا توافقاتی با ایران داشته باشند آنها را تحریم خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با وجود تهدید پاکستان به تحریم از سوی آمریکا به خاطر ارتباط با ایران و امضای توافق‌نامه‌ها ما دیدیم که دولت پاکستان بدون توجه به این تحریم تهدیدها بزرگترین توافقات اقتصادی تجاری و بازرگانی را با ایران به امضا رساند که این نشان دهنده اقتدار ایران در سطح منطقه است.

کد خبر 847249 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه ایران و آمریکا پاکستان

دیگر خبرها

  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • آشتی‌کنان در کرمان ناقص ماند!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند