Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاثیر تغییرات اقلیمی منجر به کاهش میزان تولید باغ‌های زیتون شد.

درختان زیتون در زمان گلدهی به میزان دمای مشخصی نیاز دارند تا بتوانند به خوبی ثمر دهند و نیاز سرمایی آنها باید تامین شود. در سال اخیر، یا سرمای مناسبی در باغ های زیتون کشور وجود نداشت و یا بعد از سرمای مطلوب، بلافاصله شاهد گرمای شدید در زمان گل دهی این درختان بودیم که نتیجه این موضوع، کاهش ثمردهی درختان  زیتون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروش ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با  اشاره به تاثیر تغییرات اقلیمی بر کاهش میزان تولید باغ‌های زیتون گفت: تولید زیتون در سال گذشته ۱۸ هزار تن بوده است و امسال این میزان به ۱۲ هزار تن می‌رسد.

ضرر زیتونکاران رودباری در باغات 

وی افزود: برداشت زیتون در گیلان رو به اتمام است و امسال نسبت به سال گذشته زیتونکاران از تولید این محصول متضرر شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه رودبار برندی معتبر برای زیتون گیلان است، ادامه داد: زیتون‌های تولید شده در رودبار علاوه بر بازارهای گیلان در بازارهای دیگر استان نیز به فروش می‌رسد.

وی تصرح کرد: با توجه به کاهش تولید زیتون کشاورزان اغلب زیتون را به صورت سبز و کنسروی برداشت کردند و به این ترتیب شاهد کاهش تولید روغن زیتون هم خواهیم بود.

نبود امکان توسعه باغات زیتون در رودبار  

مدیر جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت آب امکان توسعه باغ‌های زیتون در رودبار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ضروری است باغداران به توصیه‌های علمی از جمله تعذیه مناسب در زمان مناسب، هرس، مدیریت کف باغ، آبیاری زمستانه تمرکز داشته باشند تا شاهد افزایش عملکرد در تولید باشند.   

ابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر زیتون  کیلویی ۶۰ تا ۷۰ هزار به فروش می رسد و با توجه به افزایش تمام شده هزینه تولید زیتون برای زیتونکاران صرفه اقتصادی تولید این محصول نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به توسعه باغات زیتون در دیگر استان ها، گفت: حمایت های لازم از باغداران زیتون ضروری است تا بیش از این زیتون رودبار از استان‌های کشور عقب نماند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زيتون توسعه باغات تغییر اقلیم باغ های زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • مرگ تلخ یک کودک در رودبار
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار