Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان در واکنش به برخی درگیری‌های محدود مرزی با ایران گفت: حادثه بین نگهبانان مرزی ایران و افغانستان در استان نیمروز کنترل شد.

به گزارش مشرق، «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در واکنش به برخی درگیری‌های محدود مرزی با ایران گفت: حادثه بین نگهبانان مرزی ایران و افغانستان در استان نیمروز کنترل شد و برای جلوگیری و تحقیق درباره این سو تفاهم، مسئولان امارت اسلامی (طالبان) دستورات لازم را صادر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امورخارجه طالبان هم در توئیتی اعلام کرد که تلاش می‌شود حوادث مشابه روز گذشته در مرز جمهوری اسلامی ایران و افغانستان تکرار نشود. این مقام طالبان گفت: درگیری با تلاش مرزبانان دو کشور پایان یافته است.

روز گذشته در منطقه هیرمند و در مرز ایران با افغانستان در پی برخی اختلافات مرزی میان نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مستقر طالبان در ولایت نیمروز درگیری و تبادل آتش میان دوطرف صورت گرفت.

براساس این گزارش، ماجرا از آن‌جایی آغاز شد که نیروهای طالبان به‌دلیل تشخیص اشتباه نوار مرزی، نسبت به تردد کشاورزان ایرانی در آن نقطه در نزدیکی مرز، اقدام به تیراندازی کرده‌اند و در پی آن نیز نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی به این تحرک طالبان واکنش نشان داده و تبادل آتش می‌کنند.

آنچه منابع محلی گزارش داده‌اند، این درگیری پس از چند ساعت تبادل آتش میان دوطرف پایان یافته است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به این درگیری مرزی، اعلام کرد: عصر چهارشنبه اختلاف مرزی بین مرزنشینان موجب تیراندازی در حوزه مرز سیستان شد که با هماهنگی مرزبانان دوطرف موضوع مدیریت شده و پایان یافته است.

همچنین مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در گفتگویی با آرام خواندن اوضاع در مرز ایران و افغانستان در منطقه هیرمند، گفت: درگیری سطحی بوده و به پایان رسیده است.

مرعشی تیراندازی را متقابل و کوتاه توصیف و اعلام کرده که آسیبی به پاسگاه‌های مرزی و مرزبانان وارد نشده است و موضوع خاتمه یافته که جلسه برگزار شده و موضوع در حال پیگیری است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جمهوری اسلامی ایران ذبیح الله مجاهد ایران وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده مرزنشینان جمهوری اسلامی طالبان افغانستان ایران و افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکنش صریح درویش به شایعه تغییر نام پرسپولیس
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است