Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@13:35:39 GMT

دعوت آمریکا از کره شمالی برای مذاکره

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۱۱۱۱

دعوت آمریکا از کره شمالی برای مذاکره

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که اکنون در سئول، پایتخت کره جنوبی حضور دارد، از کره شمالی برای مشارکت در مذاکرات دعوت کرد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مدعی شد برنامه‌های موشکی و تسلیحاتی کره شمالی به طور فزاینده‌ای منجر به بی ثباتی امنیت منطقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بخش دیگری از صحبت هایش مدعی شد: «تلاش چین برای دستیابی به سلاح‌های مافوق صوت تنش‌ها را در منطقه افزایش می‌دهد». وی همچنین تصریح کرد: پیمان اوکوس (AUKUS) مخصوص کشور استرالیا بود و با سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی در مورد زیردریایی هسته‌ای بالقوه این کشور هیچ مذاکره‌ای صورت نگرفته است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا همچنین از روسیه خواست عملکرد شفاف تری درباره اوکراین داشته باشد و سطح تنش در منطقه را کاهش دهد.

گفتنی است پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند وزیر دفاع آمریکا برای یک دیدار سه روزه به سئول سفر کرده است. این رسانه‌های اعلام کرده بودند قرار است آستین در این سفر طرح عملیاتی مقابله با کره شمالی را با سو ووک، همتای کره‌ای مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120498 برچسب‌ها آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا وزیر دفاع آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری های دو طرف افزود:   برای حل مسائل امنیتی منطقه ای و بین المللی ، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب اسیا،  حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین  بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود