Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:22:58 GMT

کاهش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۱۱۶۵

کاهش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق ضیاییان گفت: امروز (۱۱ آذر) گستره فعالیت سامانه بارشی، شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب استان‌های اصفهان و فارس، بوشهر و بخش‌هایی از خراسان شمالی را فرا خواهد گرفت که سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: در استان‌های جنوبی رعد و برق و در برخی نقاط شمال غرب و ارتقاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش به صورت برف پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، غرب کردستان و کرمانشاه، لرستان، جنوب همدان، غرب چهار محال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، بخش‌هایی از مرکزی، تهران، البرز و شمال قزوین خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز جمعه (۱۲ آذر) بارش در نوار غربی کاهش یافته و گستره فعالیت سامانه، نیمه شرقی کشور را در بر خواهد گرفت. در این روز در سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان و شرق تهران بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی می‌شود و در نواحی مرکزی، شرقی و جنوبی کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

وی در ادامه گفت: پنجشنبه (۱۱ آذر) دریای خزر و شمال خلیج فارس، جمعه (۱۲ آذر) خلیج فارس، دریای خزر و شنبه (۱۳ آذر) خلیج فارس مواج خواهد بود و پنجشنبه (۱۱ آذر) در استان‌های کردستان، زنجان، همدان، قزوین، مرکزی، خوزستان و جمعه (۱۲ آذر) در سیستان و بلوچستان و شرق سمنان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: شنبه (۱۳ آذر) در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ داده و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می گردد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه (۱۴ آذر) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، (۱۵ آذر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می شود. لازم به ذکر است طی روزهای پنجشنبه (۱۱ آذر) و جمعه (۱۲ آذر) کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما برای نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا؛ امروز (۱۰ آذر) با فعالیت سامانه بارشی به تدریج از غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ آذر) به تدریج کاهش ابر همراه با مه رقیق با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۳ آذرماه) صاف در صبح مه آلود و غبار محلی و به تدریج ابری با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱و ۱۲ آذرماه) بندرعباس با دمای ۳۰ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۶ و ۹ درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

کد خبر 5365872

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش باران آلودگی هوا پیش بینی وضعیت هوا شهرداری تهران شورای شهر تهران قاسم سلیمانی آلودگی هوا مواد مخدر بنیاد شهید و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران قوه قضاییه یوسف نوری مهدی چمران علیرضا زاکانی گردشگری دیوان عالی کشور پیش بینی می شود ۱۱ آذر ۱۲ آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها به تناوب تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، ادامه بارش‌ها به صورت رگبار باران، در برخی نقاط همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال بروز خسارت به تناوب تا روز شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها طی امروز رخ خواهد داد، تشریح کرد: طی امروز در برخی نقاط آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

وی گفت: تا اواسط هفته آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی از نقاط بادخیز و شرقی استان، وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز خسارت، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

غیوری‌خواه افزود: دمای کمینه به صورت تدریجی تا اواسط هفته آینده کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص میزان بارش‌ها گفت: از ۳۰ شهرستانی که تاکنون گزارش شده، شاهد بارش در ۲۳ شهرستان بوده‌ایم. بیشترین بارش مربوط به صالح‌آباد با ۲۲ میلی‌متر، کاخک گناباد ۲۱ میلی‌متر و مشهد ۲۰.۷ میلی‌متر بوده است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کاخک با ۸ درجه و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان داشته‌اند. همچنین بیشترین وزش باد در رشتخوار با ۶۵ سرعت کیلومتر بر ساعت بوده است. دمای مشهد هم بین ۱۴ تا ۲۳ بوده است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳