Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پروژه «کره بس» بیش از ۲۴ سال است که کلنگ زنی شده، اظهار کرد: متولی اجرای این پروژه در گذشته شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه «کره بس» دارای تخصیص منابع آب و ردیف بودجه ملی است، عنوان کرد: سال ۹۷ به درخواست جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری این پروژه برای اجرا به این سازمان واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خانمیرزا با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان بیش از چهار میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده است، تصریح کرد: به دلیل بالا بودن هزینه تکمیل پروژه «کره بس» اعتبارات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پاسخگو نیست و نیاز است با استفاده از تبصره ماده ۲۷ قانون از ظرفیت بخش خصوصی این پروژه تکمیل شود.

مرادی ادامه داد: تکمیل این پروژه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه «کره بس» نقش زیربنایی و حیاتی برای شهرستان «خانمیرزا» و بخشی از شهرستان «لردگان» دارد، افزود: ۲۳ هزار هکتار از اراضی این دشت در حال نابودی است که با اجرای این پروژه می‌توان از این مهم جلوگیری کرد.

فرماندار خانمیرزا با بیان اینکه گندم استراتژیک استان در گذشته از این دشت تأمین می‌گردید، گفت: به دلیل بحران آب و فرونشست زمین کشاورزی در این منطقه با مشکل مواجه شده است.

مرادی با اشاره به اینکه کشاورزی در این منطقه در حال نابودی است، اظهار کرد: با اجرای پروژه «کره بس» ۵۰ هزار نفر در بخش کشاورزی، دامپروری و صنعت فعال می‌شوند و آب شرب این جمعیت تأمین می‌گردد.

وی ادامه داد: دشت «خانمیرزا» طی چند سال گذشته بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر دچار فرونشست شده است.

کد خبر 5365815

منبع: مهر

کلیدواژه: یوسف مرادی فرماندار خانمیرزا انتقال آب فرونشست زمین ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان زلزله واکسن کرونا آلودگی هوا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران ایلام شیوع کرونا گناوه کره بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم

پروژه اومااویا در ۲۳۰ کیلومتری شرق «کلمبو» پایتخت کشور سریلانکا به اجرا درآمده است. با افتتاح این پروژه ظرفیت آب مازاد رودخانه‌های استان «اووا» (Uva) برای توسعه کشاورزی منطقه کم‌آب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همزمان ظرفیت تولید ۱۲۰ مگاوات برق عملیاتی می‌شود.

 تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز پنج‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پُرباران به مناطق خشک، از جمله اهداف این پروژه است که به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا اجرا شده و با حضور مقامات دو کشور ایران و سریلانکا به‌ صورت رسمی افتتاح شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری