Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده، با حضور فرزند شهید، و جمعی از مسئولین و کارکنان در مسجد قدس دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده، با حضور فرزند شهید، و جمعی از مسئولین و کارکنان با پیام فرهاد دانشجو سرپرست دانشگاه تربیت مدرس در مسجد قدس این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این مراسم حجت الاسلام  سید مهدی ساداتی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان انقلاب اسلامی گفت: کشور ما در طی ۴ دهه که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد همواره با دشمنی‌ها و توطئه‌های داخلی، خارجی و انواع تحریم‌ها مواجه بوده است و تنها راه پیروزی ما بر دشمن در این جبهه‌ی نابرابر، راه علم است.


وی افزود: راه نجات ایران و حل مشکلات راه علم و تنها روش فائق آمدن بر دشمن، روش علمی است. شهید فخری زاده نیز با بهره گیری از همین روش توانست در جایگاه غلبه بر دشمن قرار گیرد.


ساداتی نژاد در پایان یادآوری کرد: دانشگاه‌ها و دانشمندان و محققان کشور باید بدانند که هم اینک وقت جهاد علمی است. همانگونه که مقام معظم رهبری در ۷ توصیه‌ی خود در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب بر جهاد علمی و پژوهشی تاکید کرده اند، دانشگاهیان نیز باید در این راستا قدم بردارند.


در ادامه فرزند شهید فخری زاده گفت: نشریه فارین پالیسی شهید محسن فخری زاده را جزء ۵ نفر برتر در لیست ۵۰۰ فرد قدرتمند جهان قرار داد و رسانه‌های غربی از وی به عنوان صندوقچه اسرار هسته‌ای ایران و پدر برنامه هسته‌ای ایران نام بردند. او سال‌ها در لیست ترور دشمنان قرار داشت.


وی افزود: شهید فخری زاده، شهیدی است که مقام معظم رهبری از او به عنوان دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی یاد می‌کند و او را عنصر علمی بزرگ و ماندگاری که از اخلاص کم نظیری برخوردار است، توصیف می‌کند. این جایگاه به دلیل جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی شهید بدست آمده است. وی پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) و قدم نهاده در مسیر علم و دانش بود.


فرزند شهید ضمن بیان خاطراتی از زمان تحصیل وی اظهار داشت: شهید فخری زاده با ۵ وزیر و ۴ دولت برای یک هدف واحد همکاری کرد و ابرپروژه‌ای که تحت مدیریت خود داشت طی سه دهه کار مستمر پیش برد و در برابر مشکلات، تهدید‌ها و تخریب ها، ترور‌های شخصیتی، کارشکنی‌ها و... ایستادگی کرد و حتی شهادت همکاران شهیدش نیز وی را از ادامه مسیر منصرف نکرد.


در بخش پایانی مراسم، پیام سرپرست دانشگاه در خصوص شهید والامقام محسن فخری زاده قرائت شد و یک تابلوی نقاشی که توسط دانشجویان دانشگاه طراحی شده بود به فرزند شهید اهداء گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تربیت مدرس شهید فخری زاده مراسم گرامیداشت فرهاد دانشجو دانشگاه تربیت مدرس محسن فخری زاده شهید فخری زاده فرزند شهید هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس
  • مدرس دانشگاه حکیم سبزواری مربی تیم ملی دارت شد