Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، الماس گشتاسبی صبح پنجشنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر بوشهر اظهار داشت: عدم اطلاع از جرایم اداری باعث وقوع جرایم است که باید اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام شود.

وی با بیان اینکه اطلاع از موضوعاتی مانند اختلاس و تصرفات غیر قانونی و شرکت در مناقصات برای مدیران شهری لازم است افزود: این موضوعات با حوزه حقوق، دادگستری و پیشگیری مرتبط است و می‌توان اقدامات مشترک انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: بحث پیش فروش ساختمان باید حتماً مطابق ماده ۴ شهرداری شناسنامه ساختمان را ارائه کند و معامله در دفاتر ثبت انجام شود و باید معاملات به سمت معاملات رسمی سوق داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در صدد هستیم پنجره واحدی بین دادگستری، اداره ثبت اسناد و شهرداری ایجاد کنیم که هم بحث استعلامات و ثبت معاملات سرعت بیشتری پیدا کند و هم معاملات به سمت رسمی شدن پیش رود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر تاکید کرد: این معاونت در محلات جنوبی شهر دفتر تسهیلگری را فعال کرده و در حال انجام کار فرهنگی است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری یکی از قسمت‌های بسیار مؤثر در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌باشد چرا که در حوزه پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی و وضعی و امنیتی، شهرداری‌ها می‌بایست اقدامات بسیار مهمی را در سطح شهر انجام دهند.

گشتاسبی بیان کرد: با زمینه سازی و فرهنگ سازی لازم می‌توانیم جلوی بسیاری از جرایم و آسیب‌ها را بگیریم و مسائلی مانند مبلمان شهری و شبکه پایش تصویری و نصب دوربین‌های مداربسته بسیار حائز اهمیت است و می‌بایست به طور جد مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر افزود: در این راستا چنانچه سیستم پایش تصویری شهری به طور کامل اجرا شود زمینه برای پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: سرقت‌، درگیری‌های فردی، صدمه بدنی در تصادف‌ها، کلاهبرداری، جرایم اینترنتی، تهمت و افترا بویژه در بستر فضای مجازی و تخریب اموال عمومی به ترتیب از جمله جرایم رایج در استان بوشهر است که باید با افزایش فرهنگ زندگی عمومی برای کاهش آنها تلاش کرد.

گشتاسبی گفت: در حوزه فرهنگ سازی و ارتقا آگاهی‌های عمومی و بحث‌های مرتبط با صلح و سازش همه دستگاه‌ها می‌بایستی فعالیت کنند و شهرداری نیز از امکانات موجودی که دارد از جمله ظرفیت معاونت فرهنگی و سایر حوزه‌های مرتبط استفاده کند.

کد خبر 5365908

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر شورای شهر بوشهر دادگستری استان بوشهر شهرداری شهرداری بوشهر ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا زلزله آلودگی هوا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران ایلام گناوه شیوع کرونا شیراز پیشگیری از وقوع استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • استمرار فعالیت سامانه بارشی در لرستان تا روز شنبه
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد