Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ر‌ئیس مرکز فن آوری های دیجیتالی دانشگاه تهران درباره خبر حمله سایبری به این دانشگاه توضیحاتی داد.

مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران در ایمیلی به دانشجویان و اساتید این دانشگاه کندی و اختلال سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران در هفته گذشته را به دلیل حمله سایبری اعلام کرد.

به گزارش رکنا، رئیس مرکز فناوری‌های دیجیتالی و سرپرست مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران گفت:حمله سایبری به سایت دانشگاه صحت ندارد و اصلا حمله‌ای نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران درباره آنچه که تحت عنوان حمله به سامانه مرکز یادگیری دانشگاه تهران یاد می‌شود توضیح داد و گفت: هیچ نفوذی به این سامانه صورت نگرفته است.

سعید روحانی در توضیح درباره آنچه که تحت عنوان حمله سایبری به سایت دانشگاه تهران عنوان می‌شود، گفت: حمله سایبری به سایت دانشگاه نبوده است.

وی افزود: آنچه که مطرح است ناظر بر اصرار یک IP در ارسال درخواست‌های تکراری به سرورهای مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه بوده که یکی از اهداف ارسال درخواست‌های تکراری به سرورها، رقم زدن حمله نوع اول (دی داس) است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران ادامه داد: پس از چند دقیقه که متوجه ارسال درخواست‌های تکراری به سرورها شدیم، IP های ارسال‌کننده درخواست‌ها را حذف کردیم تا حمله‌کننده موفق به نفوذ نشود. بنابراین هر گونه قصدی برای حمله، ناکام ماند و خنثی شد.

روحانی تصریح کرد: عملیات خنثی‌سازی، جلوگیری از نفوذ به سامانه مرکز یادگیری و عملیات ویژه برای جلوگیری از حمله‌های سطح بالا، باعث کندی در سامانه مرکز یادگیری الکترونیکی شد که به همین خاطر از دانشجویان و بهره‌برداران عذرخواهی کردیم.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا دانشگاه تهران حمله سایبری دانشگاه تهران حمله سایبری اخبار حوادث دانشگاه تهران حمله سایبری حمله سایبری به دانشگاه تهران سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت بازار آزاد ریحانه پارسا بازیگر ریحانه پارسا اینستاگرام قیمت دلار سحر قریشی بهنام بانی بهنام بانی خواننده بورس اتحادیه طلا و جواهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز

 سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: همزمان با اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و به منظور آشنایی شهروندان و مسئولان با دستاوردها، پیشرفت‌ها، خدمات و مأموریت‌های متنوع پلیس فتا در حوزه امنیت فضای سایبری کشور و ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شهروندان، اقدام به ارائه میز خدمت و غرفه آموزشی به شهروندان کرده است.

او ادامه داد: کارشناسان این پلیس به بازدید کنندگان و شهروندان در زمینه آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبری مشاوره‌های تخصصی ارائه و مشکلات آنها را رفع کردند.

سرهنگ حسینی می گوید: دراین میز خدمت، هشدار‌های سایبری و اطلاع رسانی در خصوص تهدیدات فضای سایبری به منظور ارتقاء دانش شهروندان و بازیدکنندگان از طریق توزیع بروشور، بنر‌های آموزشی، کتابچه و سی دی‌های آموزشی در حوزه فضای مجازی اطلاع رسانی گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟