Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در جمع مردم بافق در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه مردم بافق از مردم صبور در برابر مسائل مختلف بوده اند، گفت: مردم این شهرستان همواره به کار‌های مهم و دشوار در زمینه سازندگی کشور ورود کرده و سختی‌های بسیاری را نیز در این زمینه متحمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه بافق سرزمین علما و فرهیختگان بزرگی بوده است، افزود: یکی از رجال روحانی که در مقابل رضا شاه قلدر ایستاد و مقابله کرد و از این طریق صدمات بسیاری دید، از شهرستان بافق بوده است.

ناصری با اشاره به مفاخر، مبارزان و انقلابیون این شهرستان عنوان کرد: جوانان خوب و انقلابی بافق در هر مرحله از انقلاب حضوری موثر و سازنده در همه عرصه‌ها داشتند و حرکات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، جهادی، اجتماعی، عمرانی و ... انجام داده‌اند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بافق اکنون زمینه‌های بسیار خوبی برای رشد و پیشرفت دارد، بیان کرد: عنایتی که خداوند متعال به این بافق داشته، قرار دادن ذخائر معدنی بسیار در این شهرستان است و امیدواریم با برنامه‌های دولت، کمک مسئولان و همراهی مردم، جدیت و تلاش و کوشش برای پیشرفت عمرانی و فرهنگی بافق و استان یزد افزایش یابد و شاهد حرکت جهادگونه برای پیشرفت این شهرستان باشیم.

سیستم آموزشی باید فرزندان صالح و مؤمن تحویل کشور دهد

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم شاهد حرکتی انقلابی و تحولی بزرگ در آموزش و پرورش باشیم و متولیان امر در زمینه پرورش فرزندان صالح و مؤمن و متخصص تلاش و برنامه ریزی بیشتر و بهتری داشته باشند.

او ادامه داد: اکنون دورانی است که دشمن از هر جهت سنت‌های خوب و فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده و از سوی دیگر تمام تلاش خود را برای عقب نگه داشتن ما در زمینه علم و فناوری و صنعت به کار گرفته و این موضوع را از ۱۰۰ سال پیش با سیستم آموزشی فاقد تفکر، تعقل و تدین آغاز کرده است.

ناصری با بیان اینکه شهرستان بافق دارای جوانان و فرزندان با استعداد و خوش آتیه‌ای است، افزود: مسئولان آموزش و متولیان این حوزه همچنین مسئولان فرهنگی باید روی این موضوع کار کنند و با ایجاد تحول در آموزش‌ها و باز گرداندن سه اصل تفکر، تعقل و تدین به سیستم آموزشی، زمینه پیشرفت جوانان و کشور را فراهم کنند.

لزوم دقت در بکارگیری مربیان مهدکودک‌ها

او بر دقت در بکارگیری مربیان در مهدکودک‌ها نیز تاکید کرد و گفت: مسئولان امر باید در شهرستان‌ها به شکل جدی روی این موضوع کار کنند و برای تقویت نیروی آینده که باید دارای ویژگی تخصص و تدین باشد، تلاش کنند و فرزندان ما را از دوران کودکی متعهد و متدین تربیت کنند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: کشور ما نیازمند نیروی متخصص و متدین و متعهد است و همه متولیان آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی از مهدکودک تا دانشگاه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جمعیت کشور و استان ما به سمت پیری می‌رود، عنوان کرد: همه باید برای ترویج ازدواج به موقع، فرزندآوری و تربیت فرزندان بر اساس سبک زندگی اسلامی تلاش کنیم.

او تاکید کرد: کار‌های عمرانی و اقتصادی در جای خود بسیار لازم است، اما این‌ها نباید جای کار فرهنگی و دینی را بگیرد و مسئولان امر باید در این زمینه جدی کار کنند.

برنامه ریزی دشمن برای تمام ابعاد زندگی ما به ویژه بنیان خانواده

امام جمعه یزد اظهار داشت: دشمن برای همه ابعاد زندگی ما برنامه ریزی کرده و باید مراقب باشیم نتواند به اهداف خود دست پیدا کند و خانواده‌ها تلاش کنند مقابله با حرکات و هجمه‌های دشمن را از خانه و خانواده آغاز کنند.

ناصری تصریح کرد: اگر به فکر مسائل فرهنگی، دین و آینده و سازندگی کشور نباشیم، صدمات جدی خواهیم خورد، اکنون شرایط فراهم است و دولت برای انجام این برنامه‌ها پای کار است و با توجه به اینکه مسائل فرهنگی همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، باید همه پای کار بیاییم و تمام تلاش خود را برای امور فرهنگی و دینی به کار بگیریم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تربیت فرزندان خانواده ایرانی آموزش و پرورش سبک زندگی اسلامی امام جمعه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم

رئیس قوه قضائیه گفت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم، با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، اظهار کرد: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند ۱۴۰۰ شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهات گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است، به طور مشخص وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به طرز چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم، با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم، البته هدف ما از حضور بدون واسطه در میان مردم و شنیدن مستقیم مشکلات و مسائل آنها، کار تبلیغاتی نیست که اگر چنین باشد اقدام ما برکت ندارد و کاری جلو نمی‌رود.

رئیس قوه قضائیه گفت: مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بسترهای مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدیگری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.

وی بیان داشت: طی مدت اخیر اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقا محسوسی پیدا کرد و بر بازدارندگی و عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد؛ بر همین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشورهای منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، امروز این مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی و تأمین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، اظهار کرد: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تأثیر و تأثر دارند؛ توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

رئیس عدلیه گفت: امروز دشمن اخلاق و فرهنگ و آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است لذا اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز قاچاق یکی از مشکلات کشور است؛ ما از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود. باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تأمل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها صورت گرفته است، حال موضوع این است که آیا ما در عرصه‌های دیگر نظیر خودروسازی نیز نمی‌توانیم به پیشرفت‌هایی همچون پیشرفت‌های چشمگیر عرصه دفاعی نائل بیاییم.

کد خبر 750158

دیگر خبرها

  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت