Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی طلائی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هیچ راهکاری برای درمان سریع مبتلایان به کرونا وجود ندارد و تنها راه مقابله با این ویروس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.
وی تاکید کرد: مردم پس از دریافت واکسن می‌بایستی کماکان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند چون عادی‌انگاری می‌تواند به موج جدید بیماری منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رییس ستاد کرونای شهرستان بافق ،دیر یا زود شاهد ویروس خطرناک آفریقای جنوبی معروف به «اومیکرون » خواهیم بود؛ بهترین روش پیشگیری از سویه جدید کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است بنابراین شهروندانی که واکسن نزده‌اند، تا فرصت هست و واکسن موجود است، سریع تر اقدام کنند. 

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین اخبار رسمی، ویروس جدید( اومیکرون) به کشورهای بلژیک، انگلیس و ‌فلسطین اشغالی رسیده است در صورتی که در سفرهای خارجی موازین رعایت نشود کشورمان با موج جدید کرونا و ویروس جدید روبرو می شود.

فرماندار بافق وضعیت رنگ بندی کرونا را در شهرستان نارنجی اعلام کرد و افزود: تاکنون ۸۳ درصد افراد بالای ۱۲ سال دُز اول  واکسن و ۶۸ درصد هر ۲ دز را تزریق کرده اند.

وی اضافه کرد: سالمندان بالای ۶۰ سال که سینوفارم یا برکت دریافت کرده اند می توانند پس از چهارماه از تزریق دُز دوم، واکسن مرحله سوم را نیز دریافت کنند. 

طلائی مقدم افزود: با توجه به بازدیدها از مدرسه تقریبا پروتکل ها در تمامی واحدهای آموزشی با کمک اعضای انجمن اولیا و مربیان ، به خوبی رعایت می شود.

همچنین مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه این روزها عده‌ای برای دریافت واکسن، مقاومت عامدانه و غیرعالمانه دارند و این به هیچ وجه به نفع فرد و جامعه نیست گفت: ۱۳ درصد یزدی‌ها هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند.

دکتر محمد حسین زارع عصر دیروز(چهارشنبه) به ایرنا گفته بود: این افراد حضور و عملکردشان برای سلامتی مردم خطرناک است، آنها یا ناقل می شوند یا اینکه بیماری سختی می گیرند و دردسر برای خودشان و جامعه ایجاد می کنند؛ کسانی که به اصول بهداشتی اعتقاد ندارند قطعا به درمان آن هم پایبند نیستند.

وی اظهار داشت: اغلب آنهایی که برای درمان سرپایی مراجعه می کنند واکسن نزده هستند؛ شدت بیماری در واکسن نزده‌ها سخت‌تر از دیگران است.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد واکسن کووید 19 بافق بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 ویروس کرونا کووید 19 واکسن کووید 19 بافق بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند

فرماندار شادگان گفت: مردم شهرستان شادگان تا عادی شدن شرایط از مصرف برق بی‌رویه خودداری کنند.

جمال صالح‌زاده شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طوفان شب گذشته در شادگان باعث سقوط دکل‌های فشار قوی و بریدگی سیم های برق شد که آسیب جدی به شبکه برق وارد و ایستگاه اصلی شادگان دچار مشکل شده است.

وی افزود: در حال حاضر فقط از طریق یک خط از ایستگاه بندر امام خمینی (ره) برخی مناطق شهر برق دار هستند.

فرماندار شادگان با بیان اینکه مردم شادگان تا رفع مشکل در مصرف برق صرفه جویی کنند ادامه داد: باید توجه داشت که با تکمیل ظرفیت ترانس ایستگاه بندر امام خمینی(ره)،برق شهر به طور کامل قطع می شود.

صالح‌زاده بیان کرد: گروه‌های فنی برق منطقه جنوب در حال نصب مجدد پایه‌های برق هستند تا در کمترین زمان ممکن، برق شهر به شرایط پایدار برگردد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب