Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مسعود فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در نشست تخصصی مدیران بهزیستی  گفت: مددجویان مراکز آسیب‌دیدگان اجتماعی، ناموس بهزیستی هستند و باید مثل ناموس خودمان از آن‌ها مراقبت و محافظت کنیم.

او با بیان اینکه این عزیزان، امانت‌های حاکمیت نزد بهزیستی هستند، افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که آن‌ها به توانمندی برسند و نیاز‌های عاطفی، فرهنگی، انسانی و اجتماعی‌شان تا حد امکانات و مقدوراتی که داریم برآورده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با انتقاد از نگاهی که در گذشته در خصوص این گروه وجود داشته، ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کردند که این افراد مخل نظم جامعه، زائد و منشأ مشکلات و بدبختی‌های جامعه هستند.

فیروزی بیان کرد: نگاه بهزیستی این است که این‌ها آسیب‌دیده و رنج‌کشیده از یک محیط پر آسیب هستند و بر خلاف نظر قدیمی، این‌ها از جامعه طلبکار هستند و باید پاسخ مطالبات خود را از جامعه و مسئولین بگیرند، زیرا زخم ناهنجاری‌های اجتماعی، آن‌ها را مجروح ساخته است.

جامعه به مددجویان خشونت‌دیده بدهکار است

او تصریح کرد: بنا بر این ما به آن‌ها بدهکار هستیم و باید دین خود را نسبت به آسیب‌دیدگان با خدمات خوب، دقیق، کارشناسی و انسانی ادا کنیم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با قدردانی از زحمات کارشناسان و پرسنل مراکز توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی تاکید کرد: کارکنانی که مسئولانه تلاش می‌کنند باید مورد تقدیر قرار گیرند و افرادی که سطح کاری خوبی ندارند باید توبیخ شوند و ما از هیچ خطا و بدرفتاری با مددجویان گذشت نمی‌کنیم، چون آن‌ها عائله و ناموس بهزیستی هستند و ما باید مثل خانواده و عائله‌ی خودمان با آن‌ها تعامل و رفتار داشته باشیم.

فیروزی با تأکید بر اینکه در سال جاری میلیارد‌ها تومان صرف بهسازی ساختار امنیتی، ایمنی و عمرانی مراکز آسیب‌ها شده است، اظهار کرد: البته کار در این مراکز شرایط بسیار ویژه‌ای دارد و نیرو‌های کارشناسی و تخصصی بیشتری لازم است که امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که سطوح تصمیم‌گیری کشور، اعتبارات لازم برای بکارگیری نیرو‌های بیشتر و تخصصی‌تر را امکان‌پذیر سازند.

نباید مددجویان برای مدت زیادی در مراکز رسوب کنند

او افزود: ما در هیچ‌کدام از مراکز آسیب‌دیدگان نباید مددجویانی داشته باشیم که مدت زیادی بدون پیگیری وضعیت و تغییر در شرایط، پیش ما بمانند و در مراکز رسوب کنند بلکه باید با پیگیری‌های حقوقی، مددکاری، قضایی و خانوادگی، هر طور هست آن‌ها را به ترخیص، بازگشت به خانواده، بازگشت به جامعه و استقلال برسانیم تا شرایط زندگی اجتماعی عادی را بدست آورند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: از کارشناسان و مسئولان مراکز آسیب‌دیدگان می خواهیم شرایط و امکان ارتباط و تعامل زنان خشونت‌دیده با فرزندان، اعضای خانواده و فامیل را برای مددجویان این مراکز فراهم کنند و هر تلاشی که لازم است در این زمینه انجام دهند مگر اینکه دستور قضایی یا پزشکی، این ارتباط را منع کند.

فیروزی همچنین خواستار اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی برای این مددجویان شد و بیان کرد: توانمندسازی جنبه‌های گوناگونی دارد و باید کاری کنیم که این مددجویان در طول مدتی که اینجا هستند به شرایط بهتری برسند تا بازگشت آن‌ها به محیط و خانواده مقدور باشد.

خدمات تخصصی باید برای هر دو طرف خشونت انجام شود

شهره شاهرودی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: تلاش ما این است که زنان خشونت دیده را به خانواده‌ای که شرایطش بهتر از گذشته شود بازگردانیم.

بیشتر بخوانید

۳۵۰۰ کودک‌آزاری در خراسان‌رضوی گزارش شد

او افزود: یک طرف ماجرا مددجوی ما است که آزار و خشونت دیده و باید مورد درمان و بازتوانی قرار گیرد و طرف دیگر شخص آزار دهنده است که او نیز دلایل و فاکتور‌هایی برای این عمل دارد که باید مورد بررسی و تعدیل یا تصحیح رفتار قرار گیرد.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: بنا بر این مددکار باید هر دو طرف را در نظر بگیرد و برای حل مشکلات خانواده هم پیگیری داشته باشد تا بتوانیم زمینه بازگشت مددجو به خانواده را در محیطی امن و آرام فراهم کنیم.

شاهرودی بیان کرد: تأسیس خانه امن به معنای جداسازی آسیب‌دیدگان از جامعه و طرد آن‌ها نیست بلکه به معنای فراهم کردن امنیت و آسایش جسمی و روانی برای آن‌ها است تا بتوانیم شرایط خانواده را بهبود ببخشیم و آن‌ها به محیط زندگی عادی بازگردند.

در مراکز حاکمیتی، مسؤولیت صفر تا صد بر عهده ماست

مهدی نخعی مدیر بهزیستی مشهد گفت: مراکز آسیب‌دیدگان اجتماعی، تنها مراکز حاکمیتی است که مسئولیت مددجویان صفر تا صد بر عهده بهزیستی می‌باشد.

 او افزود: به همین خاطر، نظارت ما بر این مراکز و عملکرد ما طبق دستور العمل‌ها باید حداکثری باشد.

مدیر بهزیستی مشهد  با دشوار توصیف کردن کار مددکاری و روان‌شناسی با آسیب‌دیدگان  ادامه داد: در این مراکز مددجویانی داریم که حتی خانواده آن‌ها را طرد کرده و کاملا بی‌پناه هستند و ما باید با کار تخصصی و پیگیری کارشناسی، شرایط آن‌ها را تغییر دهیم و از آن‌ها حمایت لازم را داشته باشیم.

او تصریح کرد: باید امتیازات کار در این مراکز را به گونه‌ای تنظیم کنیم که کارکنان سایر بخش‌ها اشتیاق داشته باشند که در این مراکز خدمت کنند در حالی که شرایط فعلی بر عکس این است.

کارکنان مراکز آسیب‌دیدگان خودشان در معرض خشونت هستند

محمد غفاری‌زاده مسئول آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی ضمن تأکید بر سختی کار پرسنل این مراکز گفت: همکاران‌مان در این مراکز از شرایط سختی برخوردارند و باید فرصت‌هایی برای بازسازی روانی و کسب آرامش برایشان فراهم شود.

او افزود: ۹۵ درصد کارکنان بخش‌های عمومی و تخصصی مراکز آسیب‌دیدگان اجتماعی، خانم‌ها هستند که به نحوی خود این‌ها نیز در معرض خشونت می‌باشند.

مسئول آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: وقتی مسائل ریز کاری این همکاران را بررسی می‌کنیم می‌بینیم واقعا حق دارند که امتیازات و شرایط بهتری را مطالبه کنند.

خانه امن، مرکزی برای نگهداری موقت و توانمندسازی زنان خشونت‌دیده است که توسط سازمان بهزیستی تأسیس و اداره می‌شود؛ این مرکز که در مشهد واقع شده در حال حاضر پذیرای ۲۵ زن خشونت دیده است.

انتهای پیام//ت. ز.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی خراسان رضوی آسیب اجتماعی خشونت علیه زنان اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی آسیب دیدگان اجتماعی مراکز آسیب دیدگان بهزیستی هستند خشونت دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، کمالی گفت: یکصد متر از لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک که بر اثر بارش‌های بهاری و جاری شدن سیل آسیب دیده بود، تعمیر و تعویض شد.

کمالی افزود: برای تعمیر و تعویض قسمت‌های آسیب دیده لوله‌های آب آشامیدنی مبلغ یکصد میلیون ریال از محل کمک‌های اداره آبفای شهرستان اشکذر و دهیاری روستا هزینه شده است.

روستای مرزانک در فاصله ده کیلومتری مرکز بخش خضرآباد واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت