Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد صادق کشفی نژاد در این همایش که به مناسبت سوم دسامبر (۱۲ آذر) روز جهانی معلولان برگزار شده بود همچنین اظهارداشت: حقوق افراد دارای معلولیت از حقوق اساسی است؛ چیزی است که باید به عنوان حق همنوع ادا شود.

مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد: در برابر حقوق همنوع مسئولیت داریم این حق طبیعی و اولیه معلولان است که از شرایط مساوی برای برخورداری از امکانات برخوردار باشند و این از بدیهیات هم هست اما متاسفانه چون برخی از ما نگاه گسترده و جهان شمول نداریم باعث می شود معلولان دچار مشکل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشفی نژاد به قانون جامع حمایت از معلولان اشاره کرد و وظیفه مسئولان را برای اجرای این قانون بیشتر و خطیرتر نسبت به دیگران دانست.

فرهنگ مواجهه با معلولان    

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس در این همایش گفت:گاهی افراد جامعه، با فرهنگ برخورد با معلولان و چگونگی تعامل با این قشر آشنایی ندارند یعنی نمی دانند یا آگاهی ندارند که چگونه با معلولان مواجه شوند.

کیوان نیازی این پرسش را مطرح کرد که آیا فرهنگ سازی برای معلولان که حدود ۱۰ درصد افراد جامعه هستند، صورت گرفته است؟ که وی پاسخ داد چنین نشده و ما نمی دانیم عصای معلول برای ما وظایفی برشمرده و همچنین نمی دانیم رفتار ما با یک معلول ویلچری چگونه باید باشد.

وی لازمه تعامل با معلولان را دریافت آموزش های مجازی و حضوری و استفاده از رسانه های رسمی دانست و گفت: توجه به رده سنی معلولان نیز برای تعامل با این جامعه لازم است.

همچنین یکی از اعضای جامعه معلولان فارس در این مراسم بیانیه ای خواند که در آن از آنچه انبوه وعده های محقق نشده برای معلولان نامید، انتقاد کرد.

فراموشی و اجرا نشدن قانون جامع حمایت از معلولان 

سعید فانی گفت: معلولان با کوهی از مصائب مواجه هستند که گویی هیچ اراده ای برای حل آنها وجود ندارد و لازمه حل این مشکلات داشتن نگاه جامع و فرابخشی است.

از دیدگاه وی اجرا نشدن قانون جامع حمایت از معلولان از اصلی ترین دلایل انباشت مشکلات معلولان است که همین فراموشی عمدی قانون، موجب دلخوری این قشر از جامعه شده است.

این عضو جامعه معلولان فارس، عواقب اجرا نشدن قانون جامع حمایت از معلولان را چنین بیان کرد: سرگردانی معلولان در پیچ و خم های اداری، بی توجهی به ساخت و سازهای مناسب معلولان، ناهمگونی سازه های شهری با نیازهای معلولان، تهی بودن آگهی های استخدامی از امکان  استخدام معلولان.         

در این همایش از حدود ۱۵۰ نفر معلول استان فارس که در رشته های مختلف هنری و ورزشی افتخار آفرینی کرده اند، هدایایی داده و از آنان تقدیر شد.

برگزار کننده این آیین تشکل های مختلف مردمی معلولان استان فارس بودند.   

برچسب‌ها روز جهانی معلولان معلولان سازمان بهزیستی کشور فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز جهانی معلولان معلولان سازمان بهزیستی کشور روز جهانی معلولان معلولان سازمان بهزیستی کشور فارس قانون جامع حمایت از معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان