Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز پنجشنبه در آیینی به مناسبت گرامی‌داشت روز جهانی معلولان بیان کرد: این قانون به عنوان راهبر سیاست‌های بهزیستی سال ۱۳۹۶ در ۳۱ ماده از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که تنها برخی مواد آن مانند تامین شهریه دانشجویان و اختصاص سهمیه سه درصدی استخدام معلولان در حال حاضر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی مواد هم به طور ناقص اجرا می‌شود یا اجرا نمی‌شود که از جمله می‌توان به بحث درمان معلولان و هزینه‌های آن اشاره کرد؛ این موضوع آنچنان که باید، از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد توجه قرار نگرفته است و با وجود ابلاغ قانونی خدمات رایگان ارائه نمی‌دهند که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در بحث مناسب‌سازی محیط نیز فعالیت‌هایی تا کنون صورت گرفته است اما همچنان از سوی شهرداری‌ها، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، استانداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جای کار زیادی برای تحقق کامل ماده قانونی مربوطه وجود دارد.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولان، اظهار کرد: مهمترین کلمات کلیدی این شعار فراگیر بودن و دسترس‌پذیری افراد معلول است، زیرا جامعه ایده‌آل باید واجد چنین شاخص‌هایی باشد؛ بدین معنی که فرد معلول بتواند به خدمات جامعه و نیازهایش دسترسی داشته باشد.

ستاری اضافه کرد: جامعه‌ای فراگیر است که همه اقشار بتوانند در آن مشارکت داشته باشند، از آن امکانات آموزشی، بهداشتی و رفاهی استفاده کنند و هیچ تفاوتی بین فرد معلول و دیگران نباشد که البته سیاست دولت، بهزیستی و موسسه‌های خیریه نیز در همین راستا است.

وی ادامه داد: بر این اساس در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان اردبیل موارد خوبی در زمینه حمایت معلولان به تصویب رسید که از جمله می‌توان تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی برای گازرسانی به مسکن معلولان را مورد اشاره قرار داد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: نام‌نویسی در این طرح که تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد، فرصتی فراهم کرده است که معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی نیز بتوانند امکانی برای خانه‌دار شدن داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۶۰۰ نفر از استان اردبیل در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: معلولان حتما نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند؛ چرا که در کنار تسهیلات این طرح، بهزیستی نیز بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن دارد، کمک‌های ویژه‌ای ارائه خواهد کرد.

ستاری در مورد سایر خدمات سازمان بهزیستی نیز تشریح کرد: برای موضوع اشتغال و توانمندسازی معلولان نیز بهزیستی تسهیلات خوبی از جمله پرداخت کامل حق بیمه در واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها به کارفرمایان ارائه می‌دهد که می‌تواند راهگشا باشد.

وی اضافه کرد: دولت و بهزیستی در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها هم وارد عمل شده است و علاوه بر پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری شنوایی نوزادان، از جمله در کاشت حلزون برای ناشنوایان زیر ۶ سال و افراد شناسایی شده در طرح‌های غربالگری شنوایی تا ۴۴۰ میلیون ریال هزینه را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین بحث مشاوره پیش از ازدواج و آزمایش‌های ژنتیک برای معلولان نیز در حال حاضر صورت می‌گیرد و دولت ۱۰۰ درصد هزینه‌های آن را تقبل می‌کند.

وی اضافه کرد: پیشگیری از معلولیت‌های بینایی مانند تنبلی چشم نیز از دیگر اقدام‌ها است، که غربالگری برای کودکان ۳ تا ۶ سال به طور رایگان انجام می‌شود و والدین می‌توانند در این زمینه به مراکز بهداشت و بهزیستی مراجعه کنند.

ستاری به مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد ۱۵ خرداد و بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها برای تامین ویلچر اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی به تنهایی توانایی تامین هزینه‌ها و حمایت از جامعه معلولان را ندارد.

وی اظهار کرد: بر این اساس از ابتدای سال‌جاری تا کنون خیران و مردم ۱۸۵ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی داشتند که امید می‌رود در ادامه راه با کمک ۴۰۰ موسسه خیریه فعال در استان اردبیل بتوانیم به رفع مشکلات معلولان و مددجویان کمک کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه بهزیستی حدود ۳۸ هزار فرد دارای معلولیت جسمی- حرکتی، بینایی، شنوایی، ذهنی و روانی در استان اردبیل داریم که نزدیک به ۲۴ هزار نفر آنها دارای پرونده معلولیت هستند و از خدمات مختلف حمایتی استفاده می‌کنند.

سوم دسامبر (۱۲ آذرماه) از سال ۱۹۹۲ میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان روز جهانی معلولان نام‌گذاری و شعار امسال "پیش به سوی دنیای فراگیر، دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت" تعیین شده است.

برچسب‌ها قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت استان اردبیل روز جهانی معلولان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت استان اردبیل روز جهانی معلولان قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت استان اردبیل روز جهانی معلولان سازمان بهزیستی کشور مدیرکل بهزیستی استان اردبیل روز جهانی معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد