Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، علیرضا وجهی معاون دانشجویی و رییس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های منطقه یک کشور که در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: یافتن راه‌حل منطقی و مناسب برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها نیازمند تشریک مساعی بین مسئولان دانشگاه‌ها و انتقال تجارب دانشگاه‌ها به یکدیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره چالش‌های آغاز آموزش حضوری دانشجویان، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین این چالش‌ها، مسائل بهداشت روان و جسم دانشجویان است که باید در اولویت قرار گیرد.

دبیر شورای معاونین دانشجویی دانشگاه‌های منطقه یک کشور به شرایط جدید ناشی از کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۲۰۲۰ که با ویروس کرونا مواجه شدیم، یک میلیارد و ۶۰۰ نفر در سراسر جهان با مشکلات آموزشی مواجه شدند که ناچار بودند خود را با شرایط جدید منطبق کنند. کشورمان هم از سال ۱۳۹۸ با این معضل رو به رو شد که تعطیلی کلاس‌های حضوری و فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و برگزاری کلاس‌های غیرحضوری را در پی داشت.

وجهی با تاکید بر آغاز ازسرگیری آموزش حضوری، گفت: بیماری کرونا باعث شده که بسیاری از هموطنان‌عزادار عزیزان خود شوند. این موضوع در کنار مسایل اقتصادی، منجر به افزایش فشارهای روحی بر دانشجویان و به‌ تبع آن نیاز به توجه بیشتر دانشگاه‌ها به بهداشت و سلامت جسم و روان دانشجویان شده است.

وی ضمن تاکید بر الزام تزریق دو دز واکسن بر اساس پروتکل ابلاغی وزارت علوم، دسترسی دانشگاه‌ها به وب سرویس اطلاعات واکسیناسیون دانشجویان را قبل از ورود به دانشگاه و سراها ضروری دانست و تاکید کرد: در این راستا مکاتبه‌ای از سوی مقیمی رییس دانشگاه تهران با معاون اول رییس جمهوری صورت گرفته و با نظر مساعد نامه را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارجاع دادند که امیدواریم به زودی امکان دسترسی دانشگاه‌ها به اطلاعات واکسیناسیون دانشجویان فراهم شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران، با توجه به شرایط مالی دانشگاه‌ها و تغییرات قیمتی تأمین مواد غذایی و کمبود ظرفیت در سراها اعلام کرد: حمایت دولت، مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم از دانشگاه‌ها ضروری است.

در ادامه، حمید پیروی رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گزارشی از تحقیقات این مرکز درباره مشکلات سلامت روان دانشجویان در دوران کرونا و نتایج به‌دست آمده ارایه کرد و گفت: شناسایی دانشجویان در معرض خطر و پایش سلامت روان دانشجویان بسیار ضروری است و باید دانشجویان را تشویق به شرکت در طرح پایش سلامت کرد.

وی افزود: در بازگشایی دانشگاه‌ها در سراسر جهان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که سلامت روان اولویت اصلی خواهد بود و دسترسی به خدمات سلامت روان باید تسهیل شود. همچنین همه اعضای هیأت علمی و کارکنان باید آموزش ببینند تا در مواجهه با مشکلات خود و دانشجویان درست عمل کنند.

رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران از صندوق رفاه دانشجویان و سازمان امور دانشجویان خواست تا با توجه به حجم مشکلات، حمایت بیشتری از دانشگاه‌ها در راستای سلامت روان دانشجویان صورت پذیرد.

کمبود ظرفیت سراها و کلاس‌ها با توجه به الزام رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت علوم در صورت بازگشایی یکباره دانشگاه‌ها، مشکلات بودجه تغذیه، نبود امکان دانشگاه‌ها برای قرنطینه دانشجویان بیمار در سراها، کمبود بودجه برای تأمین خوابگاه‌های خودگردان و تعمیر سراها از جمله دغدغه‌های مطرح شده از سوی معاونین دانشجویی دانشگاه ها بود.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر، معاونان دانشجویی دانشگاه‌های منطقه یک پیشنهاد کردند که بازگشایی دانشگاه‌ها به صورت تدریجی و با اولویت تحصیلات تکمیلی انجام شود و آموزش ترکیبی حضوری و مجازی حتی در صورت امکان و موافقت مسئولان تا سال تحصیلی آینده ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها طرح واکسیناسیون کرونا دانشجو واکسیناسیون دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح واکسیناسیون کرونا دانشجو واکسیناسیون طرح واکسیناسیون کرونا دانشجو واکسیناسیون دانشگاه دانشجویی دانشگاه ها روان دانشجویان دانشگاه تهران دانشگاه ها سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است

 زهره الهیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند. 

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم. 

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی