Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت اله محسن حیدری روز پنجشنبه در آیین گردهمایی حافظان قرآن بیت الاحزان خوزستان در سالن همایش سازمان منطقه آزاد اروند افزود: یکی از ایده‌های مقام معظم رهبری در کشور تربیت حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن است که کمک‌های مردمی و حمایت‌ شخصیت‌ها برای تحقق این ایده ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه در راستای این حرکت قرآنی ادامه داد: جوانان برای قرار گرفتن در مسیر قرآنی باید آموزش، قرائت و تفکر قرآن را یاد بگیرند چراکه امیرالمومنین علی (ع) توصیه‌های زیادی در این خصوص داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آیت اله حیدری با بیان اینکه حفظ و انس با قرآن اهمیت بسزایی دارد، بیان کرد: بنا به حدیث پیامبر حاملان قرآن، شریفان قیامت و دنیا هستند چرا که کسانی که با قرآن انس دارند به عزت، کرامت، معنویت و نورانیت می‌رسند.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان کشور نیز در این گردهمایی وظیفه حافظان قرآن کریم درشرایط فعلی جامعه را انجام کار فرهنگی در کنار کارهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی عنوان کرد.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی با اشاره به فرمایش آیت الله جوادی آملی مبنی بر اینکه حافظان قرآن امروز مسئولان فردای کشور هستند، گفت: اگر مسئولان ما حافظان قرآن کریم باشند این همه اختلاس و مشکلات سیاسی داخلی و خارجی به وجود نمی آید.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی بدون اسلحه یعنی تحصیلات تکمیلی امکان پذیر نیست، افزود:  امروز در جامعه حفظ قرآن کافی نیست و باید در حوزه و دانشگاه به دنبال تحصیلات تکمیلی باشیم تا بتوانیم با کسب مدارج تحصیلی به پیشبرد اهداف مورد نیاز برسیم.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین ترویج فرهنگ قرآنی و زمینه جذب جوانان به حفظ قرآن را مهم خواند و گفت: برگزاری دوره‌های شبانه روزی حفظ قرآن برای جوانان ضروری است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: برگزاری دوره‌های شبانه روزی آموزش و حفظ قرآن حمایت مسئولان و خیرین را می‌طلبد که در این راستا منطقه آزاد اروند هزینه دوره های آموزشی خواهران را تقبل کرده و امید است در آینده نزدیک این کار عملی شود.

 گردهمایی حافظان قرآن بیت الاحزان خوزستان به مدت ۲ روز به میزبانی منطقه آزاد اروند و با حضور ۳۰۰ حافظ کل قرآن و حدود ۱۵۰ حافظ اجزا، نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در کشور، قاری بین المللی قاسم مقدمی و امامان جمعه آبادان و اروندکنار برگزار شد.

برچسب‌ها خرمشهر مقام معظم رهبری اروندکنار حافظان قرآن قرآن کریم خوزستان قرآن مجلس خبرگان رهبری آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر مقام معظم رهبری اروندکنار خرمشهر مقام معظم رهبری اروندکنار حافظان قرآن قرآن کریم خوزستان قرآن مجلس خبرگان رهبری آبادان حافظان قرآن بیت الاحزان حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از معرفی آموزگار خوزستانی به عنوان «معلم نمونه کشوری» خبر داد.

عبدالله حبیبی امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) اظهار کرد: فرآیند شناسایی معلمان نمونه همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان و در سطوح مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی برگزار شد و در پایان ۱۴ معلم به عنوان معلمان نمونه استان خوزستان به مرحله کشوری معرفی شدند و پس از پایان این فرآیند مرضیه باباخان‌زاده آموزگار شهرستان دزفول موفق به قرار گرفتن بین معلمان نمونه کشوری این فرآیند شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: معلمان طلایه‌داران عرصه تحول و پیشرفت در جامعه هستند. فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است. در استان خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

حبیبی گفت: قرار گرفتن نام آموزگار خوزستانی بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد و شایسته تقدیر و تشکر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد