Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:35:31 GMT

فعالیت مرز سرو در ارومیه ۲۴ ساعته شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۴۲۴۸

فعالیت مرز سرو در ارومیه ۲۴ ساعته شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان ظهر پنجشنبه در بازدید از بخش‌های مختلف مرز سرو اظهار کرد: دفتر نمایندگی وزارت خارجه نیز پیگیر رفع موانع مشکلات موجود در طرف ترکیه باشد تا طرف مقابل نیز به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی به تعهدات مرزی خود عمل کند.

وی توجه به پایانه‌های مرزی، ترانزیت، بازارچه‌های مرزی و روان سازی فعالیت‌ها در مرزها و رفع مشکلات را ضروری دانست و گفت: به دنبال تقویت زیرساخت‌ها و افزایش صادرات در استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدیان اشاره به اینکه، مرزهای رسمی پیشانی جمهوری اسلامی هستند و به هیچ وجه ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در بحث توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت مرز قابل قبول نیست، ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، توسعه فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت مرزها در تجارت مرزی و ترانزیت بسیار حائز اهمیت است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ادامه بازدیدهای میدانی از وضعیت مرزهای استان، افزود: جلسات شورای مبادلات مرزی در محل پایانه‌های مرزی برگزار و از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات استفاده می‌کنیم.

پایانه مرزی سرو در ۴۵ کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و هم مرز با استان حکاری ترکیه در جنوب شرقی این کشور است.

بعد از پایانه بازرگان در شمال استان بیشترین حجم تجارت با کشور ترکیه از این مرز انجام می‌شود.

کد خبر 5366132

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی مرز ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا زلزله لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها آلودگی هوا معلولان ایلام گناوه شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت: ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر در سال ۱۴۰۲ از طریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه جابجا شدند.که افزایش ۴۶درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود:از این تعداد جابجایی مسافر ۴۶۴ هزار و ۴۹۶ نفر از پایانه مرزی میلک و ۴۵۱ هزار و ۲۶۶ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت حدود دو هزار اتوبوس و بیش از ۳۷ هزار دستگاه سواری کار جابجایی مسافر را از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است