Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،هنگامی که با موفقیت ردیابی شدید، بازاریاب‌ها تبلیغات شخصی و هدفمند ارائه می‌کنند تا شما را به سمت پیشنهادات خود سوق دهند. اپل با معرفی لیستی از ویژگی‌های متمرکز بر حریم خصوصی سعی کرده به این ماهیت جاسوسی شرکت‌ها در سراسر جهان بپردازد. می‌توانید از آن‌ها برای جلوگیری از ردیابی تبلیغات در برنامه‌ها و سرویس‌ها در آیفون خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند ماه گذشته، اپل در محدود کردن ردیابی تبلیغات در آیفون کاملا فعال بوده است. شرکت کوپرتینویی سال گذشته شفافیت ردیابی اپلیکیشن را اعلام کرد تا گامی جلوتر در تقویت حریم خصوصی کاربران بردارد و شرکت‌ها را از ردیابی فعالیت شما محدود کند. این ویژگی با انتشار iOS ۱۴.۵ در اواخر آوریل منتشر شد. همچنین برچسب‌های خوراک را به لیست برنامه‌ها در اپ استور اضافه کرد تا به کاربران اطلاع دهد که برنامه به چه داده‌هایی پس از نصب دسترسی خواهد داشت. علاوه بر این، اپل مرورگر سافاری را فعال کرده است تا ردیابی از طریق کوکی‌ها را محدود کند.

بیشتربخوانید

برنامه‌هایی که باید همین حالا از گوشی‌تان حذف کنید

در اینجا، مراحلی را که می‌توانید برای محدود کردن ردیابی تبلیغاتی از برنامه‌ها و سرویس‌های آیفون دنبال کنید، شرح می‌دهیم.

نحوه محدود کردن ردیابی تبلیغات در آیفون
قبل از شروع مراحل، شایان ذکر است که با استفاده از ردیابی تبلیغات، توسعه‌دهندگان به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا اقدامات شما را اندازه‌گیری کنند و جزئیاتی مانند شناسه کاربر یا دستگاه، شناسه تبلیغاتی فعلی دستگاه، نام، آدرس ایمیل و سایر اطلاعاتی را که به درک آن کمک می‌کند، جمع‌آوری کنند. هویت شما ویژگی‌های داخلی در نسخه‌های iOS جدیدتر (iOS ۱۴.۵ و جدیدتر) در دسترس هستند، اگرچه اگر آیفون شما دارای تاریخ انتشار iOS باشد، ممکن است آن‌ها را پیدا نکنید. همچنین می‌توانید برای بررسی راه‌های محدود کردن ردیابی تبلیغات توسط خدمات مبتنی بر وب به بخش بعدی بروید.

به Settings > Privacy > Tracking بروید.

گزینه Allow Apps to Request to Track را خاموش کنید. این به محدود کردن ردیابی تبلیغات از همه برنامه‌های جدیدی که در آیفون خود دانلود می‌کنید کمک می‌کند.

اکنون، می‌توانید ردیابی برنامه‌های موجود را با اسکرول کردن به پایین و خاموش کردن هر برنامه برای ردیابی خود محدود کنید.

علاوه بر مراحل بالا، می‌توانید روی Ask App Not to Track در درخواست ضربه بزنید تا از ردیابی فعالیت و داده‌های شما جلوگیری شود.

چگونه ردیابی تبلیغات را از سافاری در آیفون محدود کنیم
برای محدود کردن ردیابی از سرویس‌های مبتنی بر وب و وب‌سایت‌هایی که با استفاده از Safari در آیفون خود بازدید می‌کنید مراحل زیر را دنبال کنید.

Settings > Safari را باز کنید.

کمی پایین بروید و «Block All Cookies» را خاموش کنید.

اکنون، «Prevent Cross-Site Tracking» را روشن کنید تا تبلیغ‌کنندگان و سایر اشخاص ثالث نتوانند شما را از یک سایت به سایت دیگر ردیابی کنند.

اگرچه تمام این مراحل برای محدود کردن ردیابی تبلیغات در آیفون مفید است، تبلیغ‌کنندگان و شرکت‌هایی که به اطلاعات شخصی شما نیاز دارند، اغلب راه‌های جدیدی برای ردیابی و حفظ نمایه شما برای انگیزه‌های سود خود پیدا می‌کنند. می‌توانید با خاموش کردن Background App Refresh درمورد همه برنامه‌های نصب‌شده، با رفتن به Settings > General و سپس خاموش کردن Background App Refresh از آن جلوگیری کنید.

منبع: نبض فناوری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشی های هوشمند گوشی آیفون ترفندهای کاربردی ردیابی تبلیغات برنامه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند

ایتنا - ساعت‌های هوشمند یکی از ابزارهایی هستند که به‌ویژه در حوزه بهداشت و سلامت، شاهد پیشرفت‌های واضح و سریع فناوری هستند.
اشتیاق به گجت‌ها و لوازم جانبی تکنولوژیکی یا مد ممکن است دلیل اصلی تصمیم به داشتن ساعت هوشمند باشد، اما بدون اینکه بدانیم این ساعت واقعاً به غیر از شمارش گام‌ها، چه کاری انجام می‌دهد، در واقع قابلیت‌های یک ساعت هوشمند از ردیابی قدم‌های شما بسیار بیشتر است و زیرا مزایای منحصر برای ارائه دارد.

به گزارش ایتنا، این ساعت‌ها در تماس مستقیم با بدنه هستند، بنابراین برای ردیابی سلامت از طریق برخی پارامترها که برای بسیاری ناشناخته است ایده‌آل است.
  خواب
اگرچه بیشتر بزرگسالان سالم می‌توانند تا حدی از ردیابی خواب بهره‌مند شوند، اما بسیاری از کاربران نیز اطلاعات صحیح را ردیابی نمی‌کنند و در نهایت ممکن است تفسیر نادرستی از داده‌ها داشته باشند.

در این زمینه، کاربران باید چرخه خواب و بیداری خود را ردیابی کنند تا یک روال ثابت از خواب مفید داشته باشد، زیرا تحقیقات نشان داده است که خواب مفید می‌تواند منجر به بهبود تمرکز، افزایش بهره‌وری و به طور کلی احساس مثبت بیشتر شود.

    ضربان قلب
ردیابی ضربان قلب شما می‌تواند تصویر دقیق‌تری از سلامت قلب شما ارائه دهد.
اگر ورزش بیشتری انجام دهید، با گذشت زمان، ضربان قلب شما در حالت استراحت باید کاهش یابد و این نشانه سالم‌تر شدن قلب خواهد بود.
  تعداد تنفس
برخی از دستگاه‌ها می‌توانند بینشی در مورد شاخص‌های بالقوه کلیدی سلامت مانند تعداد تنفس، سطح فعالیت و موارد دیگر ارائه دهند.

برای برخی از کاربران، داده‌ها همچنین می‌توانند نشان دهند که بدن چگونه به استرس واکنش نشان می‌دهد، زیرا می‌دانند که میزان تنفس معیار مهمی است که ممکن است فرد را از وجود سایر مشکلات سلامتی نیز آگاه کند.
   اندازه گیری اشباع اکسیژن خون (SpO2)
این پارامتر در میان افرادی که درگیر ویروس کرونا هستند، آگاهی زیادی به دست آورده است و تخمینی از میزان اکسیژن خون است و اطلاع‌داشتن از آن برای کسانی که سبک زندگی فعال دارند یا برای افرادی که از آپنه خواب رنج می‌برند مفید است.

گجت‌های پوشیدنی، از جمله ساعت‌های هوشمند، مجهز به حسگرهای نوری SpO2 هستند که از حسگرهای نور قرمز و مادون قرمز برای تجزیه و تحلیل رنگ خون شما استفاده می‌کنند.

    داده‌ها چقدر دقیق هستند؟
بسیاری از پزشکان می‌گویند که دستگاه‌های ردیاب سلامت راه طولانی را طی کرده‌اند، اما برای دستیابی به دقت یا تشخیص ۱۰۰درصدی نباید به آن‌ها اعتماد کرد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده به طور خاص در مورد هر دستگاهی که ادعا می‌کند مثلاً قند خون را بدون استفاده از تزریق، به‌طور دقیق اندازه‌گیری می‌کند، هشدار داد. زیرا عدم دقت کافی ممکن است منجر به عواقب جدی برای سلامتی شود.

علاوه بر این، کاربران مجبورند گاهی اوقات دستگاه را برای شارژ خارج کنند، که به این معنی است که داده‌ها 24/7 ضبط نمی‌شوند.

بنابراین، ردیاب‌ها و ساعت‌های هوشمند می‌توانند به کاربران برای تعیین و دستیابی به اهداف سلامت کمک کنند و به پزشکان در برخورد با بیماران خود کمک می‌کنند، اما جایگزینی برای تشخیص رسمی یا مراقبت‌های پزشکی حرفه‌ای نیستند.

دیگر خبرها

  • جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است
  • چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • شور و حال انتخاباتی در تک حوزه استان اردبیل در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم
  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟
  • ساعت هوشمند Black Shark GS3 عرضه شد