Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام نورالله قدرتی ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مهمترین مشکل در قوه قضائیه را می‌توان زیادی ورودی پرونده‌های کیفری به این دستگاه و کاهش اطاله دادرسی را عنوان کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با اشاره به اینکه این کثرت ورودی نشانه بسیاری از مشکلات است، بیان‌کرد: شاید اگر برخی از ساختارها و مقررات اصلاح شود، کمتر شاهد این حجم از پرونده‌های ورودی باشیم که از جمله سیاست‌های قوه نیز اصلاح ساختارها در راستای سند تحول و گام دوم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرتی با بیان اینکه مردم قوه قضائیه را ملجاء و پناهگاه خود می‌دانند، گفت: حدود ۱۰ میلیون پرونده در کشور با ۳۵ عنوان دعاوی کیفری و ۴۰ عنوان حقوقی ۷۰ درصد پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد که بار بزرگی بر دوش قوه قضائیه است.

وی با اشاره به ضرورت اینکه لازم است در خصوص برخی موضوعات که جرم‌انگاری شده راهکاری پیدا کنیم که جرم تلقی نشود، ادامه‌داد: باید برای حل برخی از اختلافات از ظرفیت نهادهای شبه قضایی و شوراهای حل اختلاف نیز به نحوه احسن استفاده کنیم.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه بر اساس گزارش‌ها ۴۶ درصد زندانیان کشور به واسطه مواد مخدر در زندان هستند، بیان‌کرد: حدود ۴۸ درصد به خاطر موارد جزئی در زندان هستند که اگر قانون را اصلاح کنیم جمعیت زندان‌ها کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: امیدواریم با جمعیت کیفری کاهش یابد.

کد خبر 5366127

منبع: مهر

کلیدواژه: قوه قضاییه بیرجند ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا زلزله لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها آلودگی هوا معلولان ایلام گناوه شیوع کرونا قوه قضائیه پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سال گذشته بیش از ۴۴۱۱ سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده است که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و سایر سلاح‌ها شکاری غیرمجاز بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی معاونان دادگستری از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۴۴۱۱ سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده است که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و سایر سلاح‌ها شکاری غیرمجاز بوده است.

وی با قدردانی از دستورات بیست‌ودوگانه ریاست قوه قضائیه خطاب به مسئولان قضائی، قضات و کارمندان عدلیه در سراسر کشور افزود: باید در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و ریاست قوه قضائیه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص اجرای طرح نور قدردانی کرد و گفت: دستگاه قضائی حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر است و مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته‌اند و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی افراد به قانون احترام گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راهکار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضائی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

کد خبر 748358

دیگر خبرها

  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین