Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجتبی ابراهیمی روز پنجشنبه در آیینی به مناسبت روز جهانی معلولان در اردبیل تشریح کرد: بنیاد ۱۵ خرداد توسط حضرت امام خمینی (ره) بنا گذاشته شد و در حکم اولیه این شجره طیبه رسیدگی به محرومان و مستضعفان جامعه با اولویت خانواده شهدا و معلولان مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه حدود یک سال پیش بنیاد ۱۵ خرداد با نظر مقام معظم رهبری به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ملحق شده است، اضافه کرد: دی‌ سال گذشته تغییرات مدیریتی در بنیاد ۱۵ خرداد صورت پذیرفت و با حفظ رسالت‌های اصلی رسیدگی به وضعیت محرومان و معلولان، نشست‌ها و بحث‌های کارشناسی برای فعالیت در دوره جدید برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: بر این اساس قرار شد فعالیت‌ها بر ۲ محور عمده متمرکز شود که یکی حوزه جمعیت و خانواده با توجه به تهدید نسلی و ضرورت جوان‌سازی جمعیت و تشویق جامعه به فرزندآوری در بازه زمانی یک تا پنج ساله و افق بلند مدت بود.

وی به وجود سه میلیون و ۵۰۰ هزار زوج نابارور در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از معضل‌های کشور ناباروری است و از این رو قرار شده تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ هزار زوج را زیر پوشش قرار دهیم.

ابراهیمی افزود: از سوی دیگر باید جوانی جمعیت مورد توجه قرار گیرد که در این راستا کمک‌های مادی، معنوی و آموزشی به خانواده‌های دارای ۲ فرزند متمایل به فرزندآوری بیشتر نیز مد نظر خواهد بود.

وی حوزه دوم را سلامت‌ عنوان کرد و افزود: چنان که همگان استحضار دارند این مهم هزینه هنگفتی بر کشور تحمیل کرده است؛ از این رو قرار شد در ۲ برش سلامت معلولان و سلامت کودکان محروم در راستای کمک به بهزیستی و کمیته امداد موضوع پیگیری شود.

 معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: از جمله در این راستا سالانه ۲۷ تا ۳۰ هزار دستگاه ویلچر در کشور نیاز است که بر این اساس در گام اول اهدای سه هزار و ۵۰۰ ویلچر در دستور کار قرار گرفت که در مراحل بعدی سایر نیازها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در گامی بعدی قرار شد اقدامی صورت گیرد که هیچ کودکی به دلیل فقر مالی دچار کم‌بینایی و نابینایی نشود؛ از این رو تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ای در دستور کار قرار گرفت که هفته آینده به امضا خواهد رسید و بر اساس آن هر کودکی که در غربالگری‌های بهزیستی و آموزش و پرورش نیازمند عینک و یا عمل جراحی باشد، به طور ۱۰۰ درصد هزینه‌ها پوشش داده خواهد شد.

به گفته ابراهیمی، همچنین به منظور مقابله با معلولیت ناشنوایی در قراردادی بین بنیاد ۱۵ خرداد با بنیاد خیریه بخشش، برای تامین بخشی از هزینه کاشت حلزون گوش و تامین سمعک مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: برای درمان کودکان محروم مبتلا به سرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج نیز قراردادی با موسسه خیریه امدادگران عاشورا بسته شده است.

 معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سال آینده هم در ۱۱۰ محله در نقاط مختلف کشور، برای کودکان بین ۷ تا ۱۷ سال غربالگری اسکلتی انجام خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد تا ضمن تامین لوازم توانبخشی و فیزیوتراپی، از معلولیت‌های حاد جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: بخش عمده ای از اعتبارات بنیاد از سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شد تا به مدت پنج سال برای حوزه پیشگیری اختصاص یابد تا با اقدامات مشاوره‌ای و درمانی حداقلی بتوان بخشی از مشکلات را برطرف کرده و با تداوم طرح‌هایی مانند "مثبت حرکت"، جشن رهایی از محرومیت و معلولیت را در کشور برگزار کنیم.

۱۷۰ دستگاه ویلچر و بسته کمک معیشتی در ادامه این آیین در قالب طرح "مثبت حرکت" ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مددجویان و معلولان زیر پوشش بهزیستی در استان اردبیل اهدا شد.

حدود ۳۸ هزار فرد دارای معلولیت جسمی- حرکتی، بینایی، شنوایی، ذهنی و روانی تا کنون در این استان شناسایی است.

سوم دسامبر (۱۲ آذرماه) از سال ۱۹۹۲ میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان روز جهانی معلولان نام‌گذاری و شعار امسال "پیش به سوی دنیای فراگیر، دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت" تعیین شده است.

برچسب‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان اردبیل روز جهانی معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان اردبیل روز جهانی معلولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان اردبیل روز جهانی معلولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بنیاد ۱۵ خرداد قرار گرفت قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) گفت: همچنین ضرورت دارد تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در تمامی مدارس در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام احمد محمودی، اعتراضات دانشجویی در آمریکا را انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی دانست وافزود: ۱۰ سال قبل رهبرمعظم انقلاب به جوانان غربی منشأ شعار‌های امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

خطیب جمعه اصفهان با گرامیداشت مقام معلم، شغل معلمی را سرچشمه گرفته از جایگاه خداوند در مقابل انسان دانست وافزود: در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند جایگاه معلم بسیار ارزشمند است و بر موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرورش تاکید دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی با در پیش بودن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: امام صادق در دوران بسیار حساسی و حکومت بنی امیه و حکومت عباسیان ظالم جامعه اسلامی را مدیریت کردند و در مواجه با موضوعات انحرافی به گونه‌ای با جهاد تبیین عمل کردند که امروز شاهدیم از ایشان به‌عنوان مؤسس حزب شیعه نام برده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: اگر انسان به تقوای الهی توجه نکند دچار خسران شده و سرمایه انسانیت و معنویت که امنیت الهی است را از دست می‌دهد، ضرورت دارد با کسب تقوای الهی از ویژگی‌های منفی دوری کنیم، امیدواریم خداوند همه ما را ملبس به لباس تقوا بفرماید.

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط