Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهناز فتاحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه دارای ۲ کتابخانه سیار بوده که این کتابخانه‌های سیار به مناطق کم برخوردار اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به دلیل راه اندازی کتابخانه‌های سیار در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، افزود: کتابخانه‌های سیار با هدف دسترسی کودکان و نوجوانان روستاهای دور افتاده استان کرمانشاه و تقویت فرهنگ کتابخوانی به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: اعضا تیم کتابخانه‌های سیار شامل یک نفر بوده که گاهی اوقات مربی نقاشی، مربی خوشنویسی یا مربی فرهنگی با آن یک نفر همکاری می‌کنند.

فتاحی بیان کرد: کتابخانه‌های سیار به روستاهای نزدیک کرمانشاه نیز اعزام می‌شوند و در مناطق کم برخوردار فرهنگی با هماهنگی آموزش پرورش برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه سنی هدف کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان بوده و کتاب‌هایی که در مراکز کانون پرورش فکری وجود دارد از انتشارات کانون است.

فتاحی خاطر نشان کرد: به دلیل آنکه مخاطب اصلی ما کودکان و نوجوانان هستند نمی‌توانیم از هر انتشاراتی کتاب وارد کتابخانه‌ها کرده یا از یک فروشنده کتاب خریداری کرده و در کتابخانه‌ها قرار دهیم و کتاب‌هایی که مورد نظر و استاندارد بوده در کتابخانه‌ها قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: ۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه انجام شده و هر فعالیت مربی مخصوص به خود را داشته و برنامه‌هایی از قبیل قصه‌گویی، نمایش عروسکی، قرآن، کاردستی، کتابخوانی، شعرخوانی، کارگاه‌های شعر و داستان، نقاشی و طراحی در مراکز کانون انجام می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: در روستاهای کرمانشاه کودکانی که استعداد شاعری یا نویسندگی داشته توسط مربی‌ها شناخته و به واحد آفرینش‌های ادبی معرفی و از آموزش‌های رایگان برخوردار می‌شوند.

فتاحی با اشاره به اسامی نویسندگان کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: اکثراً کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های ثابت و سیار به قلم مصطفی رحماندوست، شکوه قاسم نیا و بابک نیک طلب است.

کد خبر 5363378

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتابخانه کتابخانه سیار کتاب و کتابخوانی مهناز فتاحی مناطق محروم ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا زلزله عکس استانها آلودگی هوا لیگ برتر فوتبال ایران ایلام معلولان گناوه تبریز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری مراکز کانون کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد