Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس مرکل همچنین گفت پارلمان کشور موضوع اجباری کردن واکسیناسیون کرونا را نیز به عنوان بخشی از اقدامات برای مهار شیوع کرونا در این کشور مد نظر قرار خواهد داد. شمار موارد جدید عفونت کرونا در طول ۲۴ ساعت در آلمان در روز پنجشنبه بار دیگر از ۷۰۰۰۰ مورد گذشت.

مرکل پس از ملاقاتی با رهبران فدرال و محلی این کشور گفت این اقدامات با توجه به نگرانی‌ها درباره پر شدن بیمارستان‌های آلمان از افراد دچار کووید-۱۹ که در افراد واکسینه‌نشده با احتمال بیشتری ممکن است بیماری شدید ایجاد کند، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل در یک کنفرانس خبری در برلین گفت: «وضعیت کشور ما وخیم است» و  این اقدام را «عملی بر مبنای اتحاد ملی» خواند.

او گفت مقامات کشور همچنین موافقت کرده‌اند ماسک‌ زدن را در مدارس اجباری کنند، محدودیت‌های جدیدی را بر گردهمایی‌های خصوصی اعمال کنند و به هدف ۳۰ میلیون مورد واکسیناسیون را تا پایان سال برسند- برای این منظور به دندانپزشکان و داروسازان هم اجازه تزریق واکسن داده شده است.

خود مرکل از پیشنهاد بحث‌برانگیز اجباری کردن عمومی واکسیناسیون پشتیبانی می‌کند. او گفت پارلمان با توجه به نظرات کمیته اخلاق ملی کشور درباره این پیشنهاد به بحث خواهد پرداخت.

مرکل گفت اگر پیشنهاد اجباری کردن واکسیناسیون کرونا به تایید برسد، اجرای آن از ماه فوریه (اوائل بهمن) آغاز خواهد شد و افزود اگر عضو پارلمان بود به نفع این پیشنهاد رای می‌داد.

حدود ۶۸.۷ درصد جمعیت آلمان به طور کامل واکسینه شده‌اند که بسیار پایین‌تر از حداقل ۷۵ درصدی است که هدف دولت بوده است.

تظاهرات بزرگی در ماه‌های گذشته بر ضد اقدامات محدودکننده برای مهار پاندمی کرونا در آلمان برگزار شده است و اجباری کردن واکسیناسیون احتمالا با مخالفت اقلیتی از مردم روبرو خواهد شد، گرچه نظرسنجی‌ها از موافقت اغلب آلمانی‌ها با آن خبر می‌دهند.

کد خبر 640799 برچسب‌ها كروناويروس آلمان واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس آلمان واکسن کرونا اجباری کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد