Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:06:25 GMT

۶ بهله پرنده بالابان در تایباد کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۶۲۴۸

۶ بهله پرنده بالابان در تایباد کشف شد

یوسف اربابی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ارتباط یک راننده تبعه کشور افغانستان که این پرنده ها را داخل خودرو مسافربری جاسازی کرده بود دستگیر و راهی مرجع قضایی شد.

وی ادامه داد: طبق قانون شکار و صید اقدام به زنده گیری و ضرر و زیان وارده به محیط زیست از طریق شکار هر قطعه بالابان ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی و به تشخیص قاضی سه سال حبس در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در جوار مرز ایران و افغانستان واقع است.

پرنده بالابان با ۴۷ تا ۵۵ سانتیمتر طول و ۷۰۰ تا هزار و ۳۰۰ گرم وزن از بزرگترین انواع شاهین و پرندگان شکاری است که با توجه به کاهش بسیار سریع جمعیت آن در دهه های اخیر در معرض خطر انقراض قرار دارد.

تعداد بالابانهایی که هر سال برای بازداران خاورمیانه زنده گیری می شوند شامل چهار هزار بهله برای عربستان، هزار بهله برای قطر و ۵۰۰ بهله برای هر یک از کشورهای کویت، بحرین و امارات برآورد می شود.

با توجه به اینکه پنج درصد این پرندگان قبل از تحویل می میرند تعداد بالابانهایی که هر سال برای تجارت شاهین شکار می شوند تا هشت هزار بهله است.

زیستگاه بالابان از شمال و مرکز چین تا اروپای مرکزی امتداد دارد و بالابانهای مهاجر طی ماههای مرداد و شهریور برای زمستان گذرانی به ایران می آیند.

بیشترین میزان کاهش شمار این پرنده در خطر انقراض مربوط به آسیای میانه است.

برچسب‌ها تایباد شکارچیان غیرمجاز افغانستان تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد شکارچیان غیرمجاز افغانستان تایباد شکارچیان غیرمجاز افغانستان تخریب محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست

معاون خدمات شهری شهردار کربلا در جریان سفر به اصفهان با مشاهده کلاغی که با گرفتن لیوان یکبار مصرف به نوک خود روی سطل زباله نشسته بود، در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: اصفهان، شهری است که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی آن هست!

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هیئت عراقی شامل علی یحیی‌عبد، معاون خدمات شهری شهردار کربلا همراه با برخی مسئولان این شهر زیارتی در هفته فرهنگی اصفهان مهمان نصف جهان بودند.

معاون خدمات شهری شهردار کربلا هنگام قدم زدن نزدیک میدان امام (ره) بود که صحنه جالبی نظر او را جلب کرد؛ او با مشاهده کلاغی که با گرفتن لیوان یکبار مصرف به نوک خود روی سطل زباله نشسته بود، عکس می‌گیرد و آن را فضای مجازی از جمله فیسبوک به اشتراک می‌گذارند.

یحیی‌عبد در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: اصفهان، شهری است که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی آن هست!

نخست‌وزیر عراق این پست معاون شهردار کربلا را لایک کرد.

کد خبر 750364

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • ببینید | ناک‌اوت کردن مار سمی بزرگ توسط یک پرنده
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • پرنده کفچه نوک در سد درودزن شیراز (فیلم)
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • «جهان لاغر» محسن چاوشی منتشر شد+ صوت
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • (ویدئو) نجات و آزادسازی یک پرنده توسط یک هوادار فوتبال