Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت حضور دانشجویان در دانشگاه گفت: در حال حاضر کلاس‌ها برای تمام دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه خوارزمی به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

او افزود: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی به صورت متغیر آموزش می‌بینند، یعنی برخی رشته گرایش‌ها مجازی تدریس می‌شوند و برخی دیگر به شیوه حضوری به دانشجو آموزش داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی تصریح کرد: امتحانات کلاس‌هایی که هم اکنون حضوری هستند به شیوه حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و کلاس‌های مجازی هم به احتمال زیاد به شیوه غیر حضوری برگزار خواهند شد.

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: اگر قرار باشد که یک کلاس ۴۰ نفره در مقطع کارشناسی و یک کلاس ۲۰ نفره در مقطع کارشناسی ارشد حضوری شوند با توجه به سرد بودن هوا باید متراژ اتاق‌های کلاس دانشگاه بزرگ باشند تا شیوه نامه‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت شوند، به همین علت محدود‌های موجود باعث شده اند تا همه دانشجویان کارشناسی و ارشد نتوانند به صورت حضوری آموزش ببینند.

حضوری بودن کلاس‌های عملی دانشگاه خوارزمی

او با اشاره به نحوه برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه خوارزمی در ترم جاری اظهار کرد: کلاس‌های عملی از ابتدای اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای دانشجویانی که مشغول فعالیت‌های پایان نامه، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها بودند با نظر دانشکده‌ها و پذیرش دانشجو در خوابگاه‌ها با ظرفیت نصف به صورت حضوری برگزار شدند.

رئیس دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: ترافیک تعداد دانشجویان در ترم جاری برای اسکان در خوابگاه‌های دانشگاه خوارزمی به نسبت ترم‌های گذشته افزایش یافت و همه آن‌ها واکسن کرونا را تزریق کرده اند و هم اکنون مشغول فعالیت‌های پژوهشی خود هستند.

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی که باید برای دروس عملی مانند تربیت بدنی، دروس علوم پایه، آزمایشگاه و ... به دانشگاه بیایند باید با اختیار دانشکده‌ها و برنامه ریزی‌های مناسب به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شوند، اما برگزاری آن با توجه به در خطر بودن سلامت دانشجویان و فضای کلاس به نسبت ترم‌های عادی متفاوت خواهد بود؛ چرا که تحرک دانشجویان در فضای آزمایشگاه‌ها زیاد است.

حبیبی با اشاره به تعداد حضور دانشجویان دانشگاه خوارزمی در خوابگاه‌ها اظهار کرد: تعداد حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها متفاوت است، چرا که برخی بعد از کلاس‌های عملی و فعالیت در آزمایشگاه‌ها به منزل خود می‌روند و بعضی دیگر به علت دور بودن مسیر خانه باید در خوابگاه‌ها مستقر شوند، به همین علت بین دانشجویانی که به منزل می‌روند و آن‌هایی که در خوابگاه‌ها هستند تفاوت یک به دو وجود دارد، یعنی شاید حدود ۱۰۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه خوارزمی زندگی مستقر شوند.

بیشتر بخوانید

دانشگاه خوارزمی در چه صورتی آماده حضوری شدن آموزش‌ها می‌شود؟ ظرفیت آموزش مجازی دانشگاه خوارزمی ۴ برابر می‌شود تبعیت دانشگاه از ستاد ملی کرونا برای بازگشایی حضوری/ با مرخصی تحصیلی دانشجویان موافقت نمی‌شود خانه نشینی نخبگان در سایه توزیع نامناسب فرصت‌های شغلی و آموزشی آئین نامه صلاحیت استادان برای تدریس بررسی می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی ویروس کرونا رئیس دانشگاه خوارزمی دانشگاه خوارزمی مقطع کارشناسی کلاس های عملی صورت حضوری خوابگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

سعید غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود