Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:41:07 GMT

ابتلای ۴۸ دانش آموز به کرونا در قم

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۵۷۲۰

ابتلای ۴۸ دانش آموز به کرونا در قم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،دکتر سیامک محبی،رئیس مرکز بهداشت قم گفت: از ۱۵ آبان که مدارس به صورت رسمی بازگشایی شد تا دهم آذر در مجموع نتیجه آزمایش کرونای ۴۸ دانش آموز مثبت اعلام شد که بر این اساس فعالیت حضوری ۷ کلاس درس تعطیل شد.

اوبا بیان این که این دانش آموزان عمدتاً در مقطع متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند، افزود: خوشبختانه هیچ یک از این ۴۸ دانش آموز بستری نیستند، حال عمومی مناسبی دارند و فعالیت‌های آموزشی آن‌ها به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محبی تصریح کرد: در هیچ کلاسی ۲ دانش آموز مبتلا به کرونا شناسایی نشده و این نشان دهنده این است که منشا بیماری در کلاس درس نبوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: در خصوص کرونا در مدارس استان قم با مشکل حادی روبه رو نیستیم و جای نگرانی نیست، اما رصد‌ها و پایش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

او افزود: بازرسان مرکز بهداشت استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش به منظور نظارت بر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس تا نهم آذرماه حدود ۵۱۵ بازدید میدانی داشته اند.

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مدارس استان در مقایسه با بسیاری از گروه‌های شغلی دیگر وضعیت بهتری دارد.

 محبی افزود: در سه شاخص فاصله گذاری در برخی از مدارس ابتدایی و تهویه هوای کلاس و ماسک زدن در مقطع متوسطه نیاز به آموزش و توصیه بیشتری داریم و نیاز به بهبود شرایط است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان از والدین خواست چنانچه فرزندشان دارای علایم مشابه سرماخوردگی هستند از حضورشان در مدرسه خودداری کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار دانش آموزی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فتحی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خیران از اصلی‌ترین بازوهای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان اصفهان هستند، اظهار کرد: در سال گذشته خیران ۹۸۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه پراخت کردند.

وی با بیان اینکه با پرداخت این مبلغ بیش از نیمی از تعهد خیران در سال گذشته پرداخت شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که تعداد خیران مدرسه ساز استان اصفهان یک هزار و ۷۰۰ نفر است که در کنار ۱۰۰ نفر پرسنل اداره کل نوسازی و بهسازی مدارس استان بهره برداری از ۴۵۰ طرح آموزشی و پرورشی را در دستور کار دارند.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به سهم بسیار خیران در ساخت مدارس استان اصفهان افزود: می‌توان گفت ۸۰ درصد از مدارس استان اصفهان به صورت مشارکت صد در صدی خیران ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال جاری نیز ابراز کرد: ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که بسیاری از این طرح‌ها در پروژه‌های مسکن مهر و مناطق پر جمعیت ساخته خواهد شد.

کد خبر 6098034

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابجا از معلمان
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابه‌جا از معلمان