Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه تحمل وضع اقتصادی کنونی برای مردم طاقت‌فرساست، گفت: خواست ما از دولت این است که جهت تسریع در حل مشکلات معیشتی مردم، پیگیر ایجاد هماهنگی بین متولیان کنترل بازار و قیمت‌ها باشد. - اخبار استانها -

رسول فرخی میکال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره نظارت مجلس بر عملکرد متولیان کنترل بازار اظهار داشت: ‌مجلس برای کنترل بازار مصمم است و در این راستا هم پیگیر نظارت و مبارزه با فساد ادارات را و هم تصویب قوانین برای حل مشکلات معیشتی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس حل مشکلات معیشتی مردم را یکی از دغدغه‌های بسیار مهم و بزرگ مقام معظم رهبری خواند و گفت: قوانینی که تاکنون‌ در این حوزه در مجلس به تصویب رسیده در راستای تسریع در حل مشکلات اقتصادی است‌.

فرخی با اشاره به مطالبه مجلس از دولت خاطرنشان کرد: خواست ما از دولت انقلابی این است که پیگیر باشد تا هماهنگی‌ لازم بین متولیان کنترل قیمت و بازار برای تسریع در حل مشکلات معیشتی مردم وجود داشته باشد چرا که تحمل وضع کنونی برای مردم طاقت‌فرسا است.

استاندار گیلان: هزینه‌کرد منابع بانک‌های خصوصی در خارج از استان قابل قبول نیستکارگاه‌های آموزشی با هدف اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار در استان گیلان برگزار می‌شوداستاندار گیلان: بروکراسی اداری و عدم شفافیت به معادن استان آسیب‌زده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ابراز داشت: در جلسه هفته گذشته رییس جمهور با نمایندگان استان‌های شمالی آیت‌الله رییسی نوید این گشایش را به ما داد و امیدواریم روز به روز شاهد کاهش مشکلات افتصادی مردم باشیم.

وی در مورد پیگیری مجلس برای افزایش اختیارات استانداران توسط دولت با بیان اینکه تمرکززدایی یکی از موضوعات مطرح در دولت است افزود: تمرکززدایی به گونه‌ای است که مردم مشکلات خود را به راحتی در منطقه حل کنند که این امر با افزایش اختیارات استانداران محقق می‌شود.

فرخی عنوان کرد: وقتی می‌شود یک مشکل در درون استان و با برگزاری چند جلسه با شورای مربوط به همان حوزه و تدبیر استانداران حل شود اما این مشکل به وزارتخانه ارجاع داده می‌شود و گاهاً شاهد هستیم که مسئله‌ای که چند روزه حل می‌شد ماه‌ها به طول می‌انجامد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: افزایش اختیارات به استانداران سبب می‌شود تا موضوعاتی که نیاز منطقه بوده و حل آن هیچ‌گونه تبعاتی برای مسائل دیگر در شهرستان‌ یا کشور ایجاد نمی‌کند، در همان منطقه برطرف و مشکلات مردم سریعتر حل و فصل شود.

وی افزود: این رویکرد پسندیده‌ای در دولت سیزدهم است که البته با انتخاب استانداران توانمند و مشرف به امور و همچنین انتخاب فرمانداران و مدیران کل مجرب، جوان، انقلابی و جهادی میسر می‌شود تا موضوعات در استان حل و در زمان و هزینه صرفه‌جویی شود که مجلس از این سیاست پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حل مشکلات معیشتی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، مولدسازی دارایی‌های دولت را یکی از سیاست‌های اقتصادی کنونی ومتولید آن را اداره‌های اقتصاد و دارایی در استان‌ها دانست و گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت بهترین شیوه تامین مالی غیر تورمی و غیر رکودی در شرایط کنونی است.
ناصر یارمحمدیان افزود: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ برای نخستین بار منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مازاد دولت به عنوان درآمد‌های استانی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: تامین بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از این محل در کشور پیش بینی شده که سهم استان اصفهان نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد ریال است.
وی ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش همکاران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم این سهم را در استان محقق کنیم و مازاد درآمد هم بوجود آوریم.

طرح مُولدسازی دارایی‌های دولت در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی شد که بر اساس آن دولت باید اموال بلا استفاده، رها شده یا اموالی که ارزش افزوده و بهره‌وری پایینی دارد، و استفاده مطلوبی از آنها نمی‌شود را شناسایی و بهینه‌سازی کند.

دیگر خبرها

  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند