Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: گزارش «یک‌هفته با کتاب» هفته گذشته دربرگیرنده ۸ خبر بود و تیتر «برگزاری پاییزه کتاب و رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر یک‌کتاب» را بر پیشانی خود داشت. گزارش این‌هفته ۶ خبر برگزیده دارد و با خبر بازدید معاون فرهنگی وزیر ارشاد از مجموعه شهر آفتاب شروع می‌شود که برای بررسی مکان برپایی نمایشگاه کتاب تهران انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری اختتامیه جایزه شهید اندرزگو، انتصاب دبیر علمی جشنواره فجر، انتشار فراخوان جایزه تاریخ انقلاب، معرفی داوران کنگره شعر سردار سربداران و پایان نمایشگاه کتاب سلیمانیه دیگر خبرهای این‌گزارش هستند.

در ادامه مشروح این‌گزارش کوتاه را می‌خوانیم؛

بازدید احمدوند از مجموعه شهرآفتاب

طبق خبری که روز چهارشنبه منتشر شد، با توجه به احتمال برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۴۰۱ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ویژه از محل‌هایی که امکان برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آنها وجود دارد، بازدید کرده و ارزیابی‌های لازم را انجام می‌دهد.

در مرحله اول مصلی امام خمینی (ره) مورد ارزیابی و بازدید قرار گرفته بود و سه شنبه نهم آذر یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین صفری معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران از مجموعه شهر آفتاب بازدید کرده و با محمد رئوف قادری مدیرعامل شهر آفتاب، معاونان و مدیران آن مجموعه دیدار کردند.

برگزاری اختتامیه جایزه شهید اندرزگو

مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو سه‌شنبه این‌هفته با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد.

انتصاب دبیر علمی جشنواره شعر فجر

طبق خبری که شنبه این‌هفته منتشر شد، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد با صدور حکمی قربان ولیئی شاعر و مدرس دانشگاه را به‌عنوان دبیرعلمی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «شعر فجر» منصوب کرد.

انتشار فراخوان جایزه کتاب تاریخ انقلاب

فراخوان دومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی که با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و پژوهشکده تاریخ معاصر برگزار می‌شود، روز شنبه منتشر شد.

اعلام اسامی داوران کنگره شعر سردار سربداران

اسامی داوران و سرداوران نخستین کنگره شعر «سردار سربداران» که توسط بنیاد مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، روز سه‌شنبه این‌هفته توسط کمیته داوری آثار این رویداد بزرگ ادبی اعلام شد.

پایان نمایشگاه کتاب سلیمانیه

سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سلیمانیه از ۲۷ آبان با حضور ایران شروع به کار کرده بود، روز شنبه این‌هفته ۶ آذر به کار خود پایان داد.

کد خبر 5365229 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب فراخوان جشنواره شعر فجر شهرآفتاب نمایشگاه کتاب تهران معرفی کتاب ترجمه تازه های نشر ادبیات داستانی انتشارات سوره مهر رونمایی کتاب بازسازی انقلابی عرصه فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقد کتاب رایزنی فرهنگی انتشارات راه یار فلسطین دفاع مقدس جنگ تحمیلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه این هفته بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه های هفته ملی خلیج فارس از 31 فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.
اسماعیل جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم ترین برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور 11 گروه موسیقی ملی از روز جمعه 7 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه 9 اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.
وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه های در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید؛  برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بندر کنگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره 81 اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار 9 اثر به بخش پایانی راه یافته است.
جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور30 ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.
وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.
جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه 10 اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می شود. 

دیگر خبرها

  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود