Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@02:13:40 GMT

اُمیکرون به مالزی رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۶۹۲۷

اُمیکرون به مالزی رسید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، مالزی از تأیید نخستین مورد ابتلا به سویه اُمیکرون خبر داد.

طبق این گزارش، «خیری جمال الدین» وزیر بهداشت مالزی اعلام کرد نخستین مورد ابتلا به اُمیکرون در مالزی روز گذشته شناسایی شد که شامل فردی بوده که شهروند این کشور نیست و از آفریقای جنوبی آمده بود.

وزیر بهداشت مالزی امروز (جمعه) در کنفرانسی خبری اعلام کرد فرد مبتلا به سویه جدید کرونا دانشجویی خارجی بوده که در تاریخ ۱۹ نوامبر از آفریقای جنوبی و از طریق سنگاپور وارد کشور شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشجو هم اکنون همراه ۵ نفر دیگر که با آن‌ها در یک اتوبوس از کوالالامپور به سمت شهر «ایپوه» مالزی آمده بودند، در قرنطینه به سر می‌برد. بنابر اعلام وزیر بهداشت مالزی، این دانشجو پیش از آنکه سازمان جهانی بهداشت از کشف سویه جدید اُمیکرون را خبر داد، وارد مالزی شده بودند.

مالزی روز چهارشنبه ورود مسافر از کشور‌هایی را که مشاهده سویه اُمیکرون را گزارش کرده بودند و یا از کشور‌های دارای ریسک بالا هستند را ممنوع کرده بود.

روز گذشته نیز مقامات بهداشتی فرانسه از کشف نخستین مورد ابتلا به سویه جدید اُمیکرون خبر داده بودند.

طبق اعلام مقامات بهداشتی فرانسه، فرد مبتلا به سویه جدید کرونا از نیجریه بازگشته بود. روز چهارشنبه نیز مقامات بهداشتی آمریکا و امارات مشاهده نخستین موارد ابتلا به سویه اُمیکرون را در کشورشان تأیید کردند. آمریکا روز چهارشنبه تأیید کرد نخستین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا که «اُمیکرون» نام دارد، در کالیفرنیا مشاهده شده است.

گفتنی است سازمان جهانی بهداشت سویه جدید کرونا را که در آفریقای جنوبی کشف شده، به عنوان «سویه‌ای نگران کننده» خوانده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سویه جدید کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس نخستین مورد ابتلا سویه جدید کرونا ابتلا به سویه سویه جدید ا میکرون سویه ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد

رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی کنتاکی (کی اف سی) ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی به‌دلیل تحریم‌هایی مردمی که در واکنش حمایت این شرکت از حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کمپین‌های حمایت از مردم فلسطین آغاز شده بود، به طور موقت تعطیل کرد.

براساس گزارش القدس العربی، روزنامه سنگاپوری The Strait Times اعلام کرد که روز دوشنبه، KFC فعالیت خود در مالزی را به حالت تعلیق درآورده است. این روزنامه به نقل از کارگران رستوران نوشت که شعبه‌های کنتاکی یک هفته است که تقریبا خالی از مشتریست.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب گسترده زیرساخت‌ها، ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی، که بیشتر آنها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته است. رژیم صهیونیستی با وجود صدور قطعنامه فوری آتش بس توسط شورای امنیت سازمان ملل به جنگ ویرانگر خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

در همین راستا مردم سراسر جهان به خصوص مردم کشورهای مسلمان شرکت‌هایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند را تحریم کردند. کی اف سی در این تحریم تنها نبوده و مک دونالد نیز دچار ضرر و زیان شده است. کریس کمپچینسکی، مدیرعامل مک‌دونالدز اخیرا اذعان کرد که این شرکت در پی تحریم گسترده از سوی مشتریان خود، شاهد تأثیر تجاری معناداری بوده است که نگرانی سهامداران در مورد فعالیت‌های منطقه‌ای و جهانی این غول فست‌فود زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد