Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، لحظاتی را به قطعه‌ای از بهشت می‌رویم.

اینجا غصه‌ها از یادمان می‌رود و ساکنانش مایه آرامش و تسلی وجودمان می‌شوند تا در پیچ و تاب زندگی، کمی آرام شویم.

کسانی به مزار شهدا می‌آیند که نه جنگ را دیدند و نه جزو خانواده شهدا هستند، اما دلداده شهدای دفاع مقدس هستند و با آن‌ها قول و قرار گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان شهدا، دانشجویانی نیز هستند که در زمان جنگ قلم را بر زمین نهادند و اسلحه به دست شدند تا از دین و میهن خود دفاع کنند.

شهدای دانشجو، پیرو خط رهبر

یکی از بانوان بیرجندی که به همراه دخترش به مزار شهدای بیرجند آمده بود، گفت: هرگاه مشکلی برایم به وجود می‌آید به شهدا پناه می‌برم و آن‌ها را واسطه بین خود و خدا قرار می‌دهم.

او گفت: فرزندانم نیز گاهی به من می‌گویند که دلمان برای شهدا تنگ شده است و ما را به مزار شهدا ببر تا در آنجا آرامش خاطر پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید

زیرکوه میزبان خانواده شهید رستمی شاپور آبادی

این بانوی بیرجندی درباره شهدای دانشجو گفت: شهدای دانشجو در زمان جنگ مأموریت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و به ندای رهبرشان لبیک گفتند.

او گفت: این افراد مصداق بارز ولایت مداری و اطاعت از رهبری هستند که پشت رهبر خود را خالی نکردند و فرمان او را انجام دادند.

این بانو گفت: دین و دنیا و میهن خود را مدیون خون شهدا هستیم و امیدواریم بتوانیم لایق پیروی از آن‌ها باشیم.

شهادت، راه سعادت است

حجت الاسلام محمدی کارشناس مذهبی گفت: شهدا با از جان گذشتگی توانستند به مقام خشنودی خداوند نائل شوند.

او گفت: شهدا زنده هستند و این ما هستیم که علی رغم زنده بودن ظاهری، در عالم مردگان هستیم و شهدا به زندگی ابدی در جوار آرامش الهی رسیده اند.

حجت الاسلام محمدی گفت: طبق آیه قرآن، شهدا در نزد خداوند متعال روزی داده می شوند و اگر ما بخواهیم کارهایمان را سر و سامان دهیم باید به شهدا متوسل شویم.

کارشناس مذهبی گفت: پیروی از راه شهدا به معنای قدم گذاشتن در مسیر سعادت و خوشبختی است که می طلبد همگان در این مسیر قرار بگیرند.

او گفت: شهدای دانشجو نیز که سنگر علم را تبدیل به سنگر جهاد کردند، به ما درس اطاعت از رهبر در هر شرایطی را دادند و نیاز است تا از آن ها پیروی کنیم.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مزار شهدا شهدای دانشجو دفاع مقدس شهدای دانشجو او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی گلزار شهدای جروکان با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به سامان‌دهی گلزار شهدای جروکان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اظهار کرد: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد؛ بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا به‌منظور ماندگارسازی نام شهدا به‌عنوان میراث ملی ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به باورهای دینی و معرفی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به‌عنوان الگو برای جوانان از مؤثرترین راهکارها به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی گلستان شهدای جروکان شامل ساماندهی قبور شهدا، کف‌سازی و بدنه‌سازی این مجموعه است، گفت: گلزار شهدا سمبل فرهنگ ایثار و شهادت است، از این‌رو حفظ و ساماندهی این پروژه یکی از الزامات و اولویت‌های پروژه‌های شهرداری است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در عملیات عمرانی پروژه‌های فرهنگی باید رویکرد ما خلاقانه و با اثرگذاری ارزش ترویجی باشد تا به اهدافی که در ترویج ارزش‌ها مشخص شده، دست پیدا کنیم.

کد خبر 749089

دیگر خبرها

  • عطر افشانی مزار شهدا درپلدشت
  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • شهدایی که به تازگی تفحص و شناسایی شدند+تصاویر
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد