Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@20:12:28 GMT

درمانی جدید برای تشدید حاد فیبروز ریوی ایدیوپاتیک

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۷۶۷۲

درمانی جدید برای تشدید حاد فیبروز ریوی ایدیوپاتیک

آفتاب‌‌نیوز :

محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، دانشکده پزشکی در طی مطالعاتی به راه حل درمانی جدیدی رسیدند که می تواند یک درمان جدید برای تشدید حاد فیبروز ریوی ایدیوپاتیک یا AE-IPF باشد که به طور بالقوه می‌تواند انسان را از این بیماری نجات دهد.

مطالعات تحقیقاتی اخیر نشان داده است که پروتئین‌هایی به نام آنتی بادی که توسط سیستم ایمنی تولید می‌شود ممکن است در آسیب ریه AE-IPF دخیل باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتی‌بادی‌های تولید شده توسط سیستم ایمنی معمولاً با حمله به باکتری‌ها و ویروس‌ها بدون آسیب رساندن به بافت‌های ما به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کنند، اما زمانی که این فرآیند بی‌نظم شود، می‌تواند به اندام‌های مختلف آسیب برساند.

مرگ سالانه حدود ۱۵۰۰۰ ناشی از IPF

در بسیاری از بیماران مبتلا به AE-IPF، و به ویژه آن‌هایی که تشدید حاد دارند، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آنتی‌بادی‌های خاصی به نام اتوآنتی‌بادی‌ها به ریه حمله می‌کنند و به آسیب و زخمی که در AE-IPF رخ می‌دهد کمک می‌کنند. طبق گزارش موسسه ملی بهداشت، حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر در ایالات متحده AE-IPF دارند و تقریباً ۳۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ مورد جدید در هر سال یافت می‌شود. این بیماری میزان مرگ و میر بالایی با میانگین زمان بقا ۳ تا ۵ سال پس از تشخیص دارد. هر سال حدود ۱۵۰۰۰ مرگ و میر ناشی از IPF وجود دارد.

استیو دانکن، محقق اصلی و پروفسور بخش ریوی، آلرژی و بحرانی UAB گفت: مطالعات اخیر ما نشان داده است که بسیاری از بیماران AE-IPF به نظر می‌رسد که سطوح اتوآنتی‌بادی بیش از حد در خون و ریه‌ها دارند که ممکن است بیماری آن‌ها را بدتر کند.

دانکن و همکارانش از یک پروتکل درمانی برای کاهش اتوآنتی بادی‌ها استفاده کردند که شامل تعویض پلاسما درمانی بود، دارویی که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است به نام ریتوکسیماب برای درمان بیماری‌های اتوآنتی بادی مانند آرتریت روماتوئید، و ایمونوگلوبولین داخل وریدی، که منجر به بهبود بالینی قابل توجهی در حدود شد.

نیمی از بیماران AE-IPF. اکثر قسمت‌های AE-IPF که با دارو‌های معمولی درمان می‌شوند، اغلب در عرض چند روز از بیماری خود تسلیم می‌شوند.

تجاسوینی استادیار بخش ریوی، آلرژی و پزشکی مراقبت‌های ویژه گفت: در مطالعه ما، بیمارانی که به این پروتکل درمانی پاسخ دادند، سطوح آنتی بادی‌های قبل از درمان بالاتری داشتند. درک بیشتر این موضوع ممکن است به شناسایی بیمارانی که به احتمال زیاد از این درمان‌ها سود می‌برند و بهینه سازی استفاده از این پروتکل درمانی کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فیبروز ریوی سیستم ایمنی بدن سلامت بدن اتوآنتی بادی آنتی بادی بادی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند.

اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان

جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.
این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.

طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود.

معرفی خیریه‌ پزشکی نوین

ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.

این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید