Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال برخی اتفاقات اخیر از جمله اظهارنظر‌های غیرکارشناسی و سخیف درباره فیلم‌ها و اعتبار پروانه نمایش‌های صادر شده، به پیشنهاد کانون کارگردانان سینمای ایران جلسه‌ای در محل خانه سینما شماره دو با حضور روسای چهار صنف اصلی خانه سینما و مدیرعامل این خانه برگزار شد.

این جلسه با حضور غلامرضا موسوی رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، ابوالحسن داوودی رییس انجمن تهیه کننده _کارگردانان سینما، سید ضیاء هاشمی رئیس هیات مدیره جامعه صنفی تهیه‌کنندگان، محسن امیریوسفی رئیس شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران، محمدرضا هنرمند نماینده کارگردانان در شورای پروانه ساخت و مصطفی کیایی، احمد امینی، وحید موسائیان، قدرت الله صلح میرزایی، مهرداد خوشبخت از اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه به دنبال نگرانی جدی از محدودتر شدن شرایط صدور پروانه ساخت و نمایش فیلم‌ها در دولت جدید تشکیل شد و همچنین در خصوص مسائلی از جمله دستمزد عوامل تولید سینما، سرمایه‌گذاران جدید در حوزه سینما، چرخه معیوب تولید فیلم، تغییرات ایجاد شده در حوزه تولید و اکران از گذشته تاکنون و دورنمای آینده سینما نیز صحبت‌هایی از سوی حاضران مطرح شد.

از دیگر مباحث مطرح شده در این‌جلسه، لزوم اتحاد و همبستگی میان صنوف کارگردانان و تهیه کنندگان در مقابل حملات علیه سینما، در نظر نگرفتن اختلافات قدیمی، کارشناسی و تهیه اطلاعات جامع در زمینه‌های مختلف سینما از جمله تهیه آماری درست از فیلم‌های در نوبت اکران بود.

در ادامه حاضران بر لزوم مطالبه‌گری بیشتر صنوف در جهت تسهیل دریافت پروانه‌های سینمائی و جلوگیری از توقیف و ممیزی فیلم‌ها تاکید کردند و از مدیرعامل خانه سینما خواستند برای رسیدن به این مهم در کنار آن‌ها باشد.

کمیته مشترک کارگردانان و تهیه کنندگان سینما بعد از انتخاب اعضاء در قالب جلسات ماهانه درباره همه موضوعات فوق گفتگو و تصمیم مناسب اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران خانه سینما کارگردانان سینما تهیه کنندگان خانه سینما فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در خانه سینما برگزار شد. شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم را به شرح زیر ثبت کرد:

فیلم سینمایی «تاوان» به کارگردانی رامین سهراب زاده و تهیه کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز

فیلم سینمایی «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ

فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت

همچنین مقرر شد اکران فیلم های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

کد خبر 6091224 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد