Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:31:17 GMT

چالش‌های آب در کشور با عمل به قانون حل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۸۷۵۲

چالش‌های آب در کشور با عمل به قانون حل می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه موقت شهرکرد با تاکید بر اینکه قانون اساسی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین موجود در جهان است، گفت: مسائل و چالش‌های مربوط به آب در کشور باید با عمل به قوانین حل و فصل شود، باید حقایق را ببینیم و عدالت و انصاف در توزیع آب مدنظر قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی ۱۲ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد در خصوص رعایت حدود حجاب و پوشش برای آقایان و بانوان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: شرع مقدس برای این مسئله حد و حدوی را مشخص کرده است و مسلمانان باید آن را رعایت کنند، حجاب در دین اسلام مورد تاکید بوده، پوشش باید مناسب باشد و در بانوان این حساسیت بیش‌تر از آقایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: اگر بخواهیم در بحث پوشش از کشورهای غربی الگو بگیریم، خسارت‌های فراوانی به جامعه اسلامی وارد می‌شود، زنان و مردان باید طبق احکام قرآن و اسلام زندگی خود را پیش ببرند و این احکام را در زندگی نصب‌العین قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی پس از تدوین در تاریخ ۱۲ آذرماه سال ۵۸ طی یک رفراندوم به رای گذاشته شد، بیان کرد: مردم در این تاریخ به پای صندوق‌های رای آمدند و قانون اساسی بعد از تصویب اجرا شد، اولین قانون اساسی در زمان مشروطه در ایران در چند مرحله تنظیم شده بود.

فاطمی با تاکید بر اینکه قانون و قانون‌گذاری یک مقوله بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: عمل و احترام به قانون نشان‌دهنده فرهنگ، تمدن و فرهیختگی است، انسان‌ها باید قوانین را محترم بشمارند و به آن احترام بگذارند، اگر در جامعه‌ای به قوانین احترام نگذارند، ان جامعه دچار هرج و مرج می‌شود و افراد به جان و مال یکدیگر تجاوز می‌کنند.

خطیب موقت نمازجمعه شهرکرد افزود: اسلام نیز همواره مومنان را به عمل به قوانین دعوت می‌کند، متاسفانه در برخی جوامع احترام به قانون ضعیف شمرده می‌شود، اگر در تمامی امور مانند تولیدی، خدماتی و ... عمل به قانون اولویت باشد، آن امور به نحو احسن انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین موجود در جهان است، تصریح کرد: مسائل و چالش‌های مربوط به آب در کشور باید با عمل به قوانین حل و فصل شود، مردم چهارمحال و بختیاری غیورمردانه وارد صحنه شدند و پای منافع ملی و استانی در این مسئله هستند.

فاطمی یادآور شد: مردم به رئیس‌جمهور و استاندار جدید چهارمحال و بختیاری اعتماد دارند و می‌خواهند در مسئله آب حقایق در نظر گرفته شود و عدالت و انصاف در توزیع آب مدنظر قرار بگیرد، مردم این استان مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنند و اجازه نخواهند داد حق آن‌ها ضایع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه چهارمحال و بختیاری قانون اساسي مدیریت بحران آب قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بایدن بسته لوایح کمک های خارجی را امضا کرد که شامل «قانون حفاظت از شهروندان آمریکایی در مقابل اپلیکیشن های تحت کنترل دشمن خارجی» بود. در واقع لایحه تیک تاک یک روز پس از تصویب در سنا به قانون تبدیل شد.

تیک تاک در بیانیه ای اعلام کرد این قانون را در دادگاه به چالش می کشد که چنین اقدامی ممکن است فروش یا ممنوعیت اپ را به تاخیر بیندازد.

در بخشی از بیانیه آمده است:ممنوعیت تیک تاک غیرقانونی است و این امر را در دادگاه به چالش می کشیم. ما معتقدیم این وقایع و قوانین در واقع واضح هستند و درنهایت ما پیروز خواهیم شد. ما میلیاردها دلار سرمایه گذاری کردیم تا داده های آمریکا و پلتفرم مان را ایمن و عاری از تاثیر و دستکاری خارجی نگه داریم.

این قانون به بایت دنس، مالک تیک تاک حدود یک سال فرصت می دهد تا اپ را به مالکی جدید بفروشد. اگر شرکت نتواند تیک تاک را واگذار کند، در فروشگاه های اپلیکیشن آمریکایی و سرویس های میزبان وب ممنوع می شود.

کد خبر 6088229

دیگر خبرها

  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • قانون نانوشته!
  • نظارت ستاد ملی جمعیت بر دستگاه‌ها در قانون جوانی جمعیت
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران