Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز جمعه در نشست مشترک با نمایندگان ، رییسان اتحادیه ها و تشکل های صنفی استان، افزود: جایگاه اصناف در انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) بی بدیل است و انقلاب اسلامی بدون حضور بازاریان، اصناف و همکاری آنها به بار نمی نشست و پیروز نمی شد.

وی ادامه داد: در بحران های طبیعی و شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفندماه ۱۳۹۸ نیز اصناف نقش تعیین کننده ای در حمایت از اقشار مختلف خصوصا نیازمندان داشتند و بیش از دیگران برای کمک رسانی به مردم وارد صحنه  شدند و در قالب سبدهای معیشتی کمکی زیادی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته استاندار یزد با همه مشکل و تداوم تحریم های ظالمانه استکبارجهانی علیه نظام و انقلاب ، جمهوری اسلامی با تمامی توان به ایستادگی و مقاومت خود در عرصه داخلی، منطقه ای و  بین المللی ادامه داد و چنین مقاومتی بدون همراهی اصناف امکان پذیر نبود و این تعریف نیست بلکه به عنوان نقطه قوت در تاریخ این ملت ماندگار خواهد ماند. 

فاطمی اظهارکرد: در بازار ایران برند یزدمعروف است و اطمینان زیادی  برخوردار است، باید اخلاق اسلامی و مردم داری یزدی ها در بازار برای نسل آینده به عنوان الگویی تبیین و ماندگار به عنوان یک سبک اقتصادی برای کشور معرفی شود. 

استاندار یزد در بخشی از سخنان خود در پاسخ به درخواست ها و مشکل مطرح شده در این نشست، گفت: برخی مشکل خارج از اختیار استان و ملی است اما نباید به این دلیل از رفع آن شانه خالی کرد و امکان پیگیری در کشور وجود دارد .

فاطمی ادامه داد: بخشی از مشکل  مربوط به استان و قابل حل است ،لذا با تشکیل جلسه های مداوم و با حضور نمایندگان اصناف و حضور مدیران دستگاه های مرتبط رسیدگی و دستور رفع مشکل صادر می شود. 

وی اظهارکرد: به دلیل ارتباط مداوم با مردم و اینکه اصناف از خود مردم هستند لذا با همه مشکل جامعه فارغ از سلایق و بحث های سیاسی آشنا هستند و از زبان آنها می توانیم از مشکل جامعه  مطلع شویم و حسن چنین نشست هایی برگزار این نوع جلسه است.

استاندار یزد، پیشگیری از شیوع کرونا و مهار تورم به عنوان اولویت های مهم مدیریت استان و کشور یادکرد و از ا اصناف درخواست کرد در زمینه مقابله با کرونا و تشویق مردم به ادامه و تکمیل چرخه واکسیناسیون تلاش کنند و  با همراهی و همکاری دولت برای کنترل تورم همچون گذشته یاری رسان دولت  سیزدهم باشند  چون این دولت برآمده و حمایت شده اصناف است.

در این نشست ۱۰ نفر از نمایندگان و رییسان اتحادیه های صنفی استان یزد درخواست های خود را مطرح کردند و تصمیم هایی برای رفع مشکل آنها اتخاذ شد. 

بنابر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجار (صمت) یزد  حدود ۷۳ هزار واحد صنفی با متوسط اشتغال ۲.۵ نفر در استان فعالیت دارد.

یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر  جمعیت  دارد که  ۸۷ردصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

برچسب‌ها نظام صنفی یزد اشتغال زایی اصناف مهران فاطمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظام صنفی یزد اشتغال زایی نظام صنفی یزد اشتغال زایی اصناف مهران فاطمی استاندار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به فرارسیدن سالروز امام صادق اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند «گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌سازد، امانت‌داری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد.».

وی افزود: از این حدیث مشخص می‌شود پدیده فقر، تکانش‌های معیشتی و فقدان قدرت خرید حیات اجتماعی یک جامعه را با خطرهای جدی روبرو می‌کند.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: پدیده گرانی و فقدان قدرت خرید برای اقشار جامعه اخلاق اجتماعی، حقوق اجتماعی و آرامش، امنیت و ایمنی اجتماعی را در یک جامعه دچار اسیب می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از پیامدهای خطرناک گرانی در جامعه این است که مردم را از فشار و سختی به ستوه آورده و افکار عمومی را به‌شدت تحریک‌پذیر می‌کند.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حجاب عنوان کرد: بی حجابی و بی عفتی را دشمن به ما تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه به قوانین موجود در موضوع حجاب باید عمل شود، عنوان کرد: نظام از مسئله حجاب کوتاه نمی‌آید و همه به ویژه بانوان باید پر رنگ تر و با منطق و تدبیر و تبیین وارد میدان عمل شوند و نقش زینبی خود را با تبیین موضوع عفت و حجاب انجام دهند

کد خبر 6095755

دیگر خبرها

  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • اعضای شورای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد