Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در جشنواره صنعت چاپ استان همدان با اشاره به اینکه مفاخر بزرگی در استان همدان وجود دارد اظهار کرد: همدان کارنامه درخشانی در زمینه فرهنگ و هنر دارد.

وی با بیان اینکه برای پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌ تمام بخش عمده‌ای از اعتبارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد گفت: به دنبال اجرای سریع موزه هنرهای معاصر، پردیس سینمایی و تالار بزرگ شهر همدان هستیم که موزه هنرهای معاصر با اختصاص بودجه محدودی به سرانجام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی کشور عنوان کرد: اگر اعتبارات لازم در زمان اجرا به این طرح‌ها اختصاص یافته بود، با مبلغ بسیار کمتری به بهره‌برداری می‌رسیدند اما امیدواریم این طرح‌ها در دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه برنامه اصلی ما در چاپ و نشر تلاش برای خودکفایی است بیان کرد: ۹۰ درصد مواد اولیه چاپ، وارداتی است که در این راستا کمیته سه‌گانه‌ای تشکیل شده و برنامه ما این است که ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز برای نشر کتاب تا یک سال و نیم آینده از داخل کشور تامین شود.

اسماعیلی با بیان اینکه کل مصرف کاغذ در کشور ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن است گفت: با تدوین سند تحولی در صنعت چاپ و با نقشه راه به استقلال در عرصه نشر و چاپ خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه تامین کاغذ روزنامه‌ها نیز مورد توجه وزارتخانه است عنوان کرد: اعتبار تامین کاغذ از سوی بانک مرکزی با دستور رییس جمهور به زودی اختصاص می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید در همدان سرمایه‌گذاری لازم برای تبدیل شدن به قطب صنعت چاپ انجام شود، گفت: نگاه دولت سیزدهم به فرهنگ به عنوان یک رکن اساسی است و تقویت جدی و نگاه ویژه به فرهنگ از اولویت‌های دولت خدمتگذار است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر ارشاد چاپ و نشر تأمین اعتبار کاغذ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی فرجی، مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار «صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و عملیات آغازین همانند فتح‌المبین از صنعت به خوبی استفاده نکردیم به نحوی که بیشتر از نیروی انسانی بهره می‌بردیم اظهار کرد: با گذشت زمان و در عملیات بعدی، مانند فاو از صنعتگران و دانشگاه بهره‌مند شدیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه فرماندهان دوران دفاع مقدس به‌واسطه صنعت و دانشگاه حل شد، افزود: صنعتگران و دانشگاهیان پل فاو را ایجاد کردند و جان رزمندگان برای عبور از اروند خروشان را نجات دادند.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر اینکه ارتباط با صنعت و دانشگاه سبب حل مسائل و مشکلات بسیاری می‌شود، عنوان کرد: در دفاع مقدس بهره‌گیری از صنعت و دانشگاه کم بود؛ اما امروز به همت دانشمندان و دانشگاهیان، در حوزه فنون مختلف ازجمله مباحث نظامی و دفاعی در دنیا سرآمد هستیم. بیشترین دغدغه امروز در سپاه دغدغه اشتغال است و جلسات حول محور این مهم می‌چرخد.

فرجی با اشاره به اینکه انسجام و همدلی بین صنعت و دانشگاه مدنظر است، گفت: اطمینان و اعتماد کردن به جوانان مهم و کارساز است. توجه به علم، فرآوری و نوآوری از الزامات امروز بوده و برقراری ارتباط نظام‌مند دانشگاه و صنعت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان