Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:05:42 GMT

تزریق واکسن کرونا نباید باعث عادی انگاری شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۹۱۴۹

تزریق واکسن کرونا نباید باعث عادی انگاری شود

مصطفی صالحی وزیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: تزریق واکسن همراه با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، از مردم به خوبی در برابر ویروس کرونا از جمله اومیکرون محافظت می کند. مردم همچنان باید از ماسک استفاده کنند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از تجمعات و دورهمی ها پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس شناسی پزشکی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن همزمان از ابتلا به بیماری پیشگیری می کند و بستری، ابتلا به نوع شدید و مرگ ناشی از کرونا را کاهش می دهد.

صالحی اظهار داشت: افزایش مجدد مبتلایان به بیماری کرونا در اروپا، این موضوع را تایید می کند که مردم در کنار زدن واکسن، باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا از بروز موج های جدید بیماری جلوگیری شود.

کاهش محسوس بستری و مرگ از شاخص های تزریق واکسن کرونا

وی، کاهش شدت بیماری، میزان بستری و تعداد مرگ و میر را از مهمترین شاخصه های واکسن های کرونا بیان کرد و از مردم تقاضا کرد که در اسرع وقت واکسن بزنند.

صالحی ادامه داد: واکسن مانند کمربند ایمنی در خودروها عمل می کند، هرچند جلوی تصادف را نمی تواند بگیرد، اما سرنشینان را در مقابل تصادف محافظت و جان آنان را حفظ می کند به همین دلیل به مردم توصیه می شود واکسن دریافت کنند.

آیا واکسن به تنهایی می تواند با پاندمی کرونا مقابله کرد

وی با طرح این سوال که آیا واکسن به تنهایی می تواند با پاندمی کرونا مقابله کند؟ گفت: فقط زدن واکسن نمی تواند با پاندمی کرونا مقابله کند و در کنار آن، شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود.

صالحی افزود: با واکسینه شدن بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف ایمنی نسبی در جامعه فراهم می شود و در این شرایط به تدریج می توان محدودیت های کرونایی را در جامعه کاهش داد.

وی با تاکید بر اینکه افراد واکسن زده ممکن است مبتلا به کرونا شوند، عنوان کرد: واکسن تا حدی از انتشار ویروس کرونا جلوگیری می کند.

مسوول آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ۱۹ انستیتو پاستور ایران افزود: این موضوع اشتباه است که فکر کنیم بعد از تزریق واکسن به بیماری کرونا مبتلا نمی شویم.

وی ادامه داد: کسانی که ۲ دز واکسن می زنند حدود ۶ ماه ایمنی مناسب دارند و پس از این مدت سطح ایمنی کاهش می یابد.

صالحی تاکید کرد: هرچند پس از ابتلا به بیماری کرونا، ایمنی نسبی فراهم می شود، اما پس از مدتی سطح ایمنی در این افراد کاهش پیدا می کند و فرد ممکن است در معرض ابتلا قرار گیرد. افراد باید از خود محافظت کنند تا دوباره گرفتار این بیماری نشوند.

به گزارش ایرنا، انتشار سریع سویه اومیکرون ویروس کرونا در کشورهای جهان و نگرانی از طولانی شدن دوره همه گیری این گونه تازه، زنگ خطر را دوباره به صدا درآورده است.

اومیکرون که پژوهشگران آن را بسیار نگران‌کننده ارزیابی می‌کنند، به دلیل جهش‌های زیاد ممکن است، اثر بخشی واکسن‌های موجود برای پیشگیری از ابتلا به آن را با چالش مواجه کند.  

برچسب‌ها کرونا انستیتو پاستور ایران پروتکلهای بهداشتی واکسن واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا انستیتو پاستور ایران پروتکلهای بهداشتی کرونا انستیتو پاستور ایران پروتکلهای بهداشتی واکسن واکسن کرونا تزریق واکسن واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران

یاسر ابراهیمی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به نقش دوربرگردان در ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های پر تصادف استان در حال احداث می‌باشد.

او افزود: احداث دوربرگردان در محور‌های (محمود آباد- نور، شماره ۳ کمربندی تنکابن، ساری فرح آباد) آکند (هلال کلا آمل-بابل، تیله نو بهشهر-گلوگاه، کلوده آمل-محمود آباد، دریا پشته رامسر، انارور رویان -نوشهر، هشت تیکه گلوگاه، هریس رامسر، قلعه کش آمل –بابل، حمید آباد ساری-فرح آباد) در حال اجراست که بخش زیادی از این پروژه‌ها رو به اتمام است.

ابراهیمی گفت: تبدیل بریدگی‌ها در جاده‌ها به دوربرگردان‌های استاندارد راهکاری مناسب برای کاهش نقاط پرحادثه در جاده‌های استان است.

او افزود: با استفاده از دوربرگردان تصادفات احتمالی حذف می‌شوند، زیرا وسایل نقلیه در یک جهت و با سرعت کم حرکت می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به شرایط بومی و قرارگیری روستا‌ها و مراکز جمعیتی و کشتزار‌ها در حاشیه راه‌ها، گفت: وجود شهر‌ها و روستا‌های متعدد در امتداد جاده‌های بین شهری عاملی است که، بنا به ضرورت، باعث ایجاد سرعت گیرها، تقاطع‌ها و بریدگی‌های متعددی در طول جاده‌های استان می‌شود که استاندارد نبودن این بریدگی‌ها و تقاطع‌های جاده‌ای درصد ایمنی مسیر را کاهش می‌دهد.

معاون فنی و راه‌های روستایی استان افزود: برای هریک از این دوربرگردان‌ها به طور میانگین ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی هزینه می‌شود.

او گفت:فراهم آوردن ایمنی لازم در جاده‌ها نوعی سرمایه گذاری است که برای پیشگیری از وقوع سوانح و حفظ سلامت مردم انجام می‌شود.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد بخشی از این پروژه‌های مهم و ضروری تا اواخر امسال به بهره برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد